Women on the Web: Vrouwen doen het 8 procent langer

30 juli 2010, 04:52

Wereldwijd bezoekt gemiddeld 75,8 procent van de vrouwen social networking sites tegenover 68,7 procent van de mannen. Ook blijken vrouwen intensievere gebruikers van dit type netwerken dan mannen. Hoewel mannen in aantal meer online zijn, ‘doen’ vrouwen het 8 procent langer. En al helemaal op retail sites: daar zijn vrouwen 20 procent langer online actief dan mannen. De smartphone verhouding tussen man en vrouw is trouwens 60/40. Zo. Dat zijn maar een paar feitjes uit het onderzoek “Women on the Web: How Women are Shaping the Internet” (persbericht, comScore) van comScore dat deze week het licht zag. Over vrouwen en online retail, zoekgedrag, social, mobile en entertainment. Hieronder wat quotes voor context, een tabel over social en het volledige rapport.

Linda Boland Abraham, comScore CMO en EVP global development:

“Understanding gender-specific differences in Web usage is valuable to any digital stakeholder looking to successfully reach and engage both women and men in the online environment. We have seen that women across the globe share some similar usage patterns online, such as strong engagement with social networking sites, but it’s also important to understand gender differences on a regional, country and local level, where cultural differences are continually shaping online usage and content consumption.”

Rapport (hier te downloaden)

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

1 Reactie

    Ellen

    Nuttige info. Ik heb meteen de pdf gedownload! Mijn vermoeden dat vrouwen sociale netwerken veel gebruiken wordt bevestigd.


    6 augustus 2010 om 07:51

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!