Tipp-Ex maakt innovatief gebruik van YouTube

2 september 2010, 12:16

Tipp-Ex laat met een nieuwe campagne op YouTube zien hoe een merk zich kan onderscheiden door middel van een goed uitgewerkte interactieve video.

Natuurlijk is Tipp-ex niet het eerste merk dat gebruik maakt van de interactieve functionaliteit van YouTube, maar met deze case geven ze wel een mooi voorbeeld van een goede uitvoering.

De campagne begint met een eerste video getiteld; “NSFW. A hunter shoots a bear!”. Aan het einde van de video beslist de kijker, door het klikken op één van de twee knoppen, over het lot van de beer.

Na het klikken opent een tweede video. In dit nieuwe filmpje heeft de jager moeite met de uitvoering van de beslissing van de kijker. De jager grijpt naast de video in de banner van Tipp-ex, naar de Tipp-ex Pocketmouse. Vervolgens verandert hij de titel van het YouTube filmpje en daarmee het lot van de beer.

De kijker moet een alternatief einde voor het filmpje kiezen door de titel van de video te wijzigen. Achter ongeveer elk woord zit een nieuw verhaal. Probeer het zelf voor de gein eens met bijvoorbeeld de volgende woorden:

  • eats

  • moonwalks

  • plays soccer

  • Tipp-Ex

  • fishes

  • fucks

  • (NSFW)

  • smokes

  • marries

  • drives

Jeroen Megens
Stagiair Marketingfacts bij Marketingfacts

Jeroen Megens volgt de opleiding Advanced Business Creation aan de Avans Hoge school ('s Hertogenbosch). De opleiding Advanced Business Creation (ABC) wil studenten opleiden tot Advanced Business Creators: afgestudeerden die hun creativiteit en innovativiteit weten in te zetten om nieuwe technologieën en nieuwe media te vertalen naar nieuwe producten en diensten. Tijdens mijn meeloopstage bij Marketingfacts wil ik vooral veel kennis op doen van online marketing en alles wat komt kijken bij online uitgeven.

Categorie
Tags

16 Reacties

    Rowena

    Leuke toepassing van de nieuwe functies van Youtube!


    2 september 2010 om 12:45
    femke

    helemaal te gek!


    2 september 2010 om 13:10
    evroekel

    Absoluut leuk maar doet mij wel erg denken aan subservient chicken


    3 september 2010 om 05:16
    Ido Sharon

    Zeker super leuk! Iets van een doorverwijzing, vervolg, was goed geweest om de aandacht vast te houden volgens mij.


    3 september 2010 om 06:15
    Martijn

    Hebben jullie al erase geprobeerd? 🙂 Die is ook wel leuk


    3 september 2010 om 06:32
    Jan Willem Alphenaar

    ik ga meteen tipp-ex kopen.


    3 september 2010 om 07:12
    Thijs Kaasschieter

    Jokes with.. redelijk briljant 🙂


    3 september 2010 om 07:27
    Bram Fasseur

    Mooi voorbeeld! Wel een gemiste kans dat er een error komt bij de woorden *twitters* en *facebooks*, daar hadden ze een mooie koppeling naar socialaccounts kunnen maken.


    3 september 2010 om 08:00
    Amiek

    Cooks is ook hilarisch.


    3 september 2010 om 10:15
    punkey

    Wat ik wel opvallend vind is dat de banner van Tipp-ex niet klikbaar is…De call to action om naast het delen ook ietrs met Tipp ex te doen (website, sample, emailadres, connectie) is afwezig. Jammer!


    3 september 2010 om 20:12
    auke

    En wat dacht je van shoots… 8)


    5 september 2010 om 17:24
    Emiel Kamzol

    Fantastisch gedaan. Erg leuke functionaliteit van youtube..


    6 september 2010 om 09:35
    ErikKort

    Erg gaaf gedaan!


    12 september 2010 om 13:47
    ikam

    En ze zijn weer terug: een nieuw filmpje van Tipp-ex als opvolger van de jager/beer promo van vorig jaar.

    Het introductiefilmpje is een beetje hysterisch, maar als je op het einde doorklikt kun je je zelf een nieuw jaartal invullen, waardoor je steeds een nieuw filmpje krijgt. Ken je Mr. Beans tijdreisfilm? Zo iets dus.

    Ze zijn niet allemaal even leuk, maar sommige zijn vrij hilarisch. Vooral leuk om tijdens je werk af en toe even te lachen 🙂 Ik vind zelf het filmpje van mijn geboortejaar, 1974, erg komisch, maar misschien is het ivm het naderende EK minder geschikt voor echte oranje fans!! Een 7!


    3 mei 2012 om 10:06

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!