ReclameReview: VGZ

15 september 2010, 11:56

Ieder heeft zo zijn eigen zorgen. Klein en groot. VGZ wil helpen die zorgen zoveel mogelijk weg te nemen. Zodat je vooral leuke dingen kunt doen, plezier hebt en geniet van het leven. Daarom is deze nieuwe campagne opgezet met als thema ‘Uw zorg, onze zorg’. Prima thema natuurlijk. Daarmee kies je voor de menselijke, persoonlijke aanpak. Niet origineel misschien, maar dat hoeft ook niet. Als het maar werkt.

Credits:

Bureau: VosLibert communicatie

Account: Ben Vloon

Art: Robin Koster

Camera: Rick David

Creative director: Bert Vas Dias

Geluid: Dick Copper

Klant: Mascha Rutten, Anthonita van Egmond

Productie: Kim van der Brink

Regisseur: Peter Baltes

Styling: Laura de Jong, Borka Florentinus

Productie: Tuvalu Media

De doelstelling:

Introductie nieuw thema ‘Uw zorg, onze zorg’ en verhogen naamsbekendheid VGZ.

De uitwerking:

Ieder heeft zo zijn eigen zorgen. Klein en groot. VGZ wil helpen die zorgen zoveel mogelijk weg te nemen. Zodat je vooral leuke dingen kunt doen, plezier hebt en geniet van het leven. Daarom is deze nieuwe campagne opgezet met als thema ‘Uw zorg, onze zorg’. Kijk verder op http://www.vgz.nl/uwzorg

Het oordeel:

Het thema ‘Uw zorg, onze zorg’ is natuurlijk prima. Daarmee kies je voor de menselijke, persoonlijke aanpak. Niet origineel misschien, maar dat hoeft ook niet. Als het maar werkt. Hopelijk is de hele organisatie bij VGZ erop ingericht om dit thema zo goed mogelijk waar te maken, want daar zit natuurlijk de bottleneck. De commercial zelf vind ik niet heel duidelijk. Het begin en einde communiceert de naam VGZ, maar zonder die ankerpunten had ik geen idee gehad waar deze commercial over gaat. Bij mij werkte het als volgt: toen ik op het einde de man op krukken zag en daar het logo van VGZ bij kwam, legde ik pas de link met zorg. En op dat moment kon ik ook pas bedenken dat die zwangere vrouw en die beugeldragende kinderen ook zorg nodig hebben. En dat dit dus het thema ‘Uw zorg, onze zorg’ uitbeeldt. Met terugwerkende kracht snapte ik ook dat ‘The Good Life’ voor al deze mensen dus ‘mede mogelijk werd gemaakt’ door de goede zorgen (sorry voor de woordgrap) van VGZ. Kortom, het zit er allemaal wel in, maar het kostte me wel wat moeite om het er ook uit te halen. Hoe ervaren jullie dit?

David Brinks
Eigenaar bij Hardcopy

Freelance (SEO-)copywriter en mede-eigenaar van Radish Concepts. Blogt ook op Copytips.nl. Houdt van korte bio's.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!