AOL koopt TechCrunch

28 september 2010, 03:27

De onderhandelingen zouden in vergevorderd, niet meer af te ketsen stadium zijn en op Disrupt, de conferentie van TechCrunch die nu gaande is in San Francisco, zou AOL CEO Tim Armstrong de deal aankondigen: AOL koopt TechCrunch, aldus GigaOm van Om Malik (doorgaans niet slecht ingevoerde tech-blogger) vannacht. Zowel TechCrunch als AOL waren volgens Malik niet bereikbaar voor commentaar. AOL splitste van Time Warner, kocht in het verleden Engadget waar het helemaal zo slecht niet mee gaat, en de aankoop van TechCrunch zou een interessante (niche) aanvulling op het portfolio zijn. De comments op het verhaal van Malik lopen nogal uiteen: natuurlijk is het de vraag of een blog dat startte als hobby van Michael Arrington ook floreert onder een heel grote uitgever. Toekomst gaat uitwijzen of de geruchten juist zijn: benieuwd wat dat nu oplevert, zo’n blogje….

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

2 Reacties

    Stefan Borsje

    Jason Calacanis verkocht zijn blogtoko voor 25 miljoen dollar aan AOL. Volgens Robert Scoble is de kans groot dat TC richting de 50-75 miljoen gaat.


    28 september 2010 om 06:48

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!