Tweede editie Loyalty Facts Café: Ontwikkelingen in loyalty marketing

5 oktober 2010, 10:42

Afgelopen donderdag organiseerde Dunck voor de tweede keer het Loyalty Facts Café. Centraal thema was de ontwikkelingen in loyalty marketing. Drie sprekers stonden er op het programma: Arnoud Markus van Dunck, Machiel Lücker van Agis zorgverzekeringen en Maarten Naaijkens van Douwe Egberts. Markus leidde in, Lücker en Naaijkens vertelden over klantbehoud en loyaliteitsprogramma’s vanuit hun eigen praktijkervaring. In een kleine twee uur werden de toeschouwers geïnspireerd. Hieronder de slides van Douwe Egberts en Agis en de video’s van de presentaties.

Spreker 1

Arnoud Markus van Dunck ging ter introductie in een vogelvlucht langs de ontwikkelingen op het gebied van loyalty marketing. In een verhaal dat begint bij Adam en Eva en eindigt met Foursquare nam Markus de toeschouwers mee langs belangrijke ontwikkelingen van loyaliteitsprogramma’s.

Spreker 2

Machiel Lücker van Agis Zorgverzekeringen, laat zien hoe je in een moeilijke markt, waarin weinig verschil zit in de producteigenschappen, je de klant toch kunt behouden door intelligent om te gaan met je klantinformatie.

Spreker 3

Maarten Naaijkens van Douwe Egberts vertelt hoe het oudste Nederlandse loyaliteitsprogramma omgaat met nieuwe technieken. Wat deze technieken voor Douwe Egberts kunnen betekenen, hoe ze hiermee de concurrent voor kunnen blijven en hoe hij intern draagvlak creëert.

Hierboven vind je de videoregistraties van het (donkere) Loyalty Facts Café. De volgende keer doen we een extra lampje aan. De audio is als het goed is prima verstaanbaar. De presentaties van Machiel en Maarten zijn hieronder te bekijken.

Machiel Lücker (Agis)

Maarten Naaijkens (Douwe Egberts)

Jeroen Megens
Stagiair Marketingfacts bij Marketingfacts

Jeroen Megens volgt de opleiding Advanced Business Creation aan de Avans Hoge school ('s Hertogenbosch). De opleiding Advanced Business Creation (ABC) wil studenten opleiden tot Advanced Business Creators: afgestudeerden die hun creativiteit en innovativiteit weten in te zetten om nieuwe technologieën en nieuwe media te vertalen naar nieuwe producten en diensten. Tijdens mijn meeloopstage bij Marketingfacts wil ik vooral veel kennis op doen van online marketing en alles wat komt kijken bij online uitgeven.

Categorie
Tags

1 Reactie

    mgvandenbroek

    @ Hans Kramer: Goed! Dank voor de link.


    5 oktober 2010 om 11:37

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!