EMMA-nl wordt e-mail associatie: Meer dan marketing alleen
De EMMA-nl gaat voortaan door het leven als de e-mail associatie. Dit liet de branchevereniging (ik ben er voorzitter) voor professioneel gebruik van e-mail gisteren officieel weten. We merkten onduidelijkheid in de markt over de term e-mailmarketing. De een refereert puur aan nieuwsbrieven, de ander aan service alerts of proces communicatie en weer een ander aan formats met een puur commerciële boodschap. De e-mail associatie wil met haar naamswijziging duidelijk maken dat zij er is voor alle toepassingen waarvoor e-mail wordt ingezet. De verwijzing met de M van marketing in de naam was daarom te beperkt. Dat is de reden van onze herpositionering en rebranding.
Groeiende behoefte
E-mail is een niet meer weg te denken communicatiemiddel. De intensiteit en complexiteit waarmee e-mail wordt ingezet neemt enorm toe. Vrijwel elke organisatie gebruikt e-mail in haar communicatiemix. Het ledenaantal van de vereniging is in de afgelopen periode gegroeid met 25%, naar ruim 75 leden. Wat we merken is dat de groei wordt gerealiseerd door bedrijven in de hele bedrijfskolom. Dankzij deze diversiteit in de groei is er de behoefte om een bepaalde mate van focus aan te brengen. De vereniging stimuleert leden van hetzelfde pluimage daarom kennis uit te wisselen en samen tot nieuwe voordelen te komen. Bijvoorbeeld voor klantleden, listbrokers en de groep e-mail service providers (ESP’s). Dit bevordert de professionaliteit van de branche als geheel.
Klanten die e-mail serieus inzetten en e-mail dienstverleners, vinden bij de e-mail associatie een centrum voor voorlichting, nieuws en kwaliteitsborging. Er is veel behoefte aan het verhogen van het kennisniveau en het breder toepassen van beschikbare best practices. Niet alleen bij onze contactpersoon van de vereniging, maar bij alle medewerkers die bezig zijn met e-mail. Dat is de reden waarom de vereniging veel activiteiten organiseert op dit gebied. We zoeken een verbreding en verdieping in toegevoegde waarde van het lidmaatschap.
Sexy E-mail
Zo is er op 2 december a.s. weer het succesvolle ‘Sexy E-mail’. Een energiek en vernieuwend event, wat volop in het teken staat van de mogelijkheden van dit waardevolle en persoonlijke communicatiekanaal. We verwachten o.a. Lisa Harmon, van Smith-Harmon die samen met de 200 aanwezige e-mail professionals live designs gaat beoordelen van vrijwilligers. Ook komt Margaret Farmakis van Returnpath op het podium om het over de toekomst van e-mail te hebben. Geen wollig verhaal, maar juist heel praktische tips wat marketeers morgen kunnen doen om bv de integratie die e-mail social media te optimaliseren. Last, but not least: Nieuw dit jaar op Sexy E-mail is de verkiezing van de e-mail man|vrouw van het jaar.
E-mail Man|Vrouw 2010
De e-mail associatie heeft dit initiatief genomen om naast de positieve business cases die we geregeld op congressen voorbij zien komen, nu ook eens de mensen achter de schermen die lef hebben getoond in de spotlight te zetten. Of degene die bijzonder creatief met e-mail omgaan. Of bijvoorbeeld iemand die e-mail structureel op de kaart heeft gezet binnen een complexe omgeving. Bijzondere persoonlijke prestaties met betrekking tot het professioneel inzetten van e-mail als kanaal voor marketing / sales / communicatie / service. Dat is de kern waar deze prijs over gaat!
Nomineer nu
Nomineren van een e-mail topper is heel eenvoudig door snel een {encode=”bestuur@emailassociatie.nl” title=”mailtje te sturen naar de associatie”} met zijn/haar contactgegevens (bestuur[at]emailassociatie.nl) en jouw motivatie om hem/haar te nomineren. Let op, de inschrijving sluit op 24 oktober as., dus laat deze mogelijkheid niet lopen.
De jury
We hebben een indrukwekkende jury voor jullie geselecteerd: Renate Vogt (Wijsman), Egbert Jan van Bel (Beeckestijn), Marion Muetstege (ANWB), Krijn Smits (Pickle Factory), Onno Benninga (KPN) en Marc Borgers (Borgers&Straathof en erelid e-mail associatie). Samen met de aanwezigen zal deze vakjury de terechte winnaar verkiezen op Sexy E-mail op 2 december!