IAB lanceert concept guidelines voor mobile advertising
Emerce berichtte gistermiddag over nieuwe richtlijnen die het IAB wil lanceren voor mobile advertising. Die richtlijnen zijn nog under construction, het IAB is nog op zoek naar feedback. “The Mobile Web Advertising Measurement Guidelines” zoals ze in goed Engels heten zijn ontwikkeld door de Mobile Marketing Association (MMA), het IAB zelf en Media Rating Council (MRC). De richtlijnen moeten een kader geven voor het meten van mobiel advertentie-impressies. De markt mag zich er nog over buigen, tot 10 december. Hieronder de guidelines op SlideShare:
Het IAB ontvangt graag feedback (mailen kan naar mobile[at]iab.net) tot en met 10 december en ziet graag dat het publiek zich richt op de volgende vragen/discussiepunten:
- Do these guidelines adequately reflect the technical capabilities of mobile web servers, mobile networks, and mobile devices? If not, what changes are needed for them to do so?
- If you are a mobile marketer, will these guidelines help you have confidence in mobile Web impression numbers, relative to the status quo? If not, how could they be changed to increase your confidence?
- If you are a mobile publisher, ad network, or other mobile ad serving organization, do you believe your organization will seek to comply with and be audited against these guidelines? If not, why not?
- The IAB and MMA are considering guidelines for in-app ad measurement as a next project after the mobile web guidelines. We seek comment on how well these guidelines address industry needs around measuring in-app advertising, and what changes would be needed to make them more suitable to that purpose