ReclameReview: Seat

17 november 2010, 13:36

Er zijn commercials waar ik naar blijf kijken. Niet omdat ik ze zo goed vind, maar omdat ik me afvraag wat de bedenkers ervan eigenlijk proberen te zeggen. Neem nou deze commercial voor de Seat Ibiza ST. De auto ziet er prima uit en de prijs is scherp. Maar wat blijft er hangen nadat je deze uiting gezien hebt? Juist, dat het een auto is voor schuinsmarcheerders.

Credits:

Bureau: Taxi Europe

De doelstelling:

Introduceren van de Seat Ibiza ST.

Het oordeel:

Er zijn commercials waar ik naar blijf kijken. Niet omdat ik ze zo goed vind, maar omdat ik me afvraag wat de bedenkers ervan eigenlijk proberen te zeggen. Neem nou deze commercial voor de Seat Ibiza ST. De auto ziet er prima uit en de prijs is scherp. Maar wat blijft er hangen nadat je deze uiting gezien hebt? Juist, dat het een auto is voor schuinsmarcheerders. Nu weet ik niet of ze bedoelen dat je aantrekkelijker wordt voor vrouwen als je deze Seat koopt en dat je daardoor een minnares krijgt of dat deze strak vormgegeven auto vooral wordt gekocht door mannen die al een minnares hebben en dus ook graag naar strakke lijnen van vrouwen kijken. Wat het ook is, het heeft iets met vreemdgaan te maken. Maar of dat nu de boodschap is die je wilt overbrengen als automerk? Blijkbaar durft Seat het wel aan.

David Brinks
Eigenaar bij Hardcopy

Freelance (SEO-)copywriter en mede-eigenaar van Radish Concepts. Blogt ook op Copytips.nl. Houdt van korte bio's.

Categorie
Tags

2 Reacties

    Serge

    Wat ik me dan afvraag is waarom ze voor zo’n verschrikkelijke kleur auto kiezen voor in die reclame? Of ligt dat aan mij….?


    17 november 2010 om 20:02
    Hardcopy

    @Serge: Mijn gok is dat ze voor die rode kleur hebben gekozen om de passie van de verhouding weer te geven. 🙂 En natuurlijk gebruikt Seat zelf ook rood in hun logo. Misschien heeft dat er ook mee te maken.


    18 november 2010 om 07:08

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!