M&M ontwikkelt social media game
M&M zet zijn eerste stappen richting sociale media. De eerste campagne loopt in Toronto, Canada. In het leuke intro filmpje da je hieronder vindt zie je het verhaal: het doel is om ‘red’ te vinden in de straten van Toronto. Consumenten krijgen allerlei tips binnen via Twitter, Facebook, Foursquare, … Deze tips moeten ze op weg helpen op hun zoektocht naar ‘red’.
Door ‘red’ te volgen op Foursquare zien deelnemers waar de M&M zich bevindt. Na het afleggen van heel wat kilometers worden nog meer tips zichtbaar. Op posters en M&M verpakkingen staan codes die nieuwe tips geven. Eens consumenten ‘red’ gevonden hebben, krijgen ze credits en wie na de totale campagne (loopt tot 4/12) het meeste credits heeft, wint een rode Smart. Ze voorzien nog andere prijzen voor de runners-up. Elke dag zijn er drie mogelijkheden op ‘red’ te vinden.
Lijkt mij een leuke campagne, zeker het introfilmpje is cool gemaakt, vind ik. Alleen jammer dat er geen M&M’s uitgedeeld worden aan de kandidaten tijdens hun zoektocht. Op die manier kan het merk nog op een positieve manier aanwezig zijn in de zoektocht. Daarnaast vraag ik me ook af hoeveel mensen het leuk vinden om elke dag al klikkend Toronto door te wandelen.
Geen idee, lijkt me leuk concept, alleen benieuwd hoeveel mensen nu ook effectief gaan meezoeken. Wat zijn jullie ideeën over dit concept?
Op papier en scherm heel erg leuk natuurlijk, maar hoeveel mensen zullen écht gemobiliseerd worden, dat is de enige stress factor lijkt me.
Wel heel erg tof om te verzinnen, maken en uit te voeren.
Het is inderdaad een leuk concept maar ik ben ook benieuwd hoe het in de praktijk gaat werken!
Weten jullie op welke doelgroep M&M zich met deze campagne richt? Ik denk namelijk dat voornamelijk de wat oudere kinderen dit leuk vinden. Maar in hoeverre zijn die actief op Twitter en Foursquare?
Lijkt mij een beetje vergezocht, wie heeft daar in godsnaam tijd voor. Inderdaad wat verveelde tieners wellicht, maar die haken ook vrij snel af als er onderweg te weinig gebeurd.
Het is ook niet helemaal duidelijk wie ze nou willen bereiken en wat ze willen bereiken. Ik denk dat deze actie geen vervolg krijgt, lijkt bedacht te zijn door hele jonge marketeers.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!