Conversation Manager van Van Belleghem wint PIM Marketing Literatuurprijs 2010
Met trots: Steven van Belleghem (actief hier als blogger op Marketingfacts) heeft met zijn boek ‘De Conversation Manager’ de PIM Marketing Literatuurprijs gewonnen. De jury koos gisteravond, zo meldt Insites Consulting, het bedrijf van Van Belleghem, dat De Conversation Manager is verkozen omwille van de innovatieve kijk op marketing. Iedereen weet dat sociale media en conversaties de wereld aan het veranderen zijn, in De Conversation Manager krijgen managers een houvast om hun bedrijven te re-organiseren in lijn met deze trend. “De impact en het resultaat van dit boek overtreffen al mijn verwachten,” zegt Van Belleghem, “dit onderwerp is brandend actueel, de meeste bedrijven denken na over de veranderingen waar we allemaal doormoeten. De actualiteit en de stabiele manier waarop ik deze nieuwe visie integreer met bestaande marketingterminologie zorgt voor vertrouwen bij bedrijven. Dat ligt zeker aan de basis van het succes van dit verhaal.” Hieronder de presentatie:
Presentatie
Over de PIM literatuurprijs
Het Platform Innovatie in Marketing (PIM) heeft o.a. in samenwerking met de Vrije Universiteit van Amsterdam een prijs ingesteld voor het meest vernieuwende marketingboek.Het doel van PIM Marketing Literatuurprijs is om vernieuwing in het Nederlandse marketing vakgebied te stimuleren en goede publicaties onder de aandacht van marketing- en sales managers te brengen. Het belangrijkste criterium voor de PIM Marketing Literatuurprijs geldt in hoeverre de auteur erin geslaagd is vernieuwende inzichten in het marketing vakgebied weer te geven. Daarnaast moet het boek vanuit het Nederlandse marketingvakgebied zijn ontstaan en een duidelijk raakvlak met marketing en sales hebben.