Sexy e-mail: Tripolis lanceert Dynapix

6 december 2010, 06:55

Een tool waarmee je e-mail dynamisch maakt. Op basis van het apparaat dat je gebruikt, waar je bent en het moment van de dag. E-mail, of de plaatjes in je e-mail wordt er dynamisch mee. Het heet Dynapix van Tripolis en het werd afgelopen donderdag gelanceerd op het sexy e-mail event (zie ook deze cijfers en dit interview) van de e-mail associatie. “Plaatjes bieden marketeers heel veel mogelijkheden om de content aan te passen aan het gebruik. Men zal er aan moeten wennen dat als je een e-mail een tweede keer opent, er andere content zal komen te staan,” zegt Concrad Hagemans, MD van Tripolis in onderstaand video-interview.

“Dynapix is zo vernieuwend en logisch, dat dit product ongetwijfeld een vaste waarde gaat krijgen binnen email marketing,” schreef Wouter van der Hucht vorige week op DutchCowboys. Begin januari komt Dynapix als product op de markt. Wat is een van de obstakels of problemen waar Tripolis tegenaan liep tijdens het testen? Hagemans, na enig aandringen heel eerlijk:

“De locatie voor dit product heel belangrijk, maar het is vrij grof. We weten de precieze locatie heel vaak niet precies. We weten in welke buurt je zit, maar niet precies de straat of het café waar je je bevindt.”

Hoe gaat Tripolis dit aanbieden? Komt de techniek misschien open source beschikbaar, gaat Tripolis de héle e-mail branche vooruit helpen met Dynapix? Hagemans: “Nee, niet open source, eerst voor onze klanten. Maar Dynapix is ook prima op websites te gebruiken denken wij.”

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!