ReclameReview: FBTO
Het is altijd sterk als je met concrete bewijzen kunt komen waarom jouw product aantrekkelijker is dan dat van een concurrent. Zeker als het gaat om een zorgverzekering. Voor de meeste mensen is dit namelijk een noodzakelijk kwaad: het kost nu eenmaal geld, maar je bent wel verplicht om verzekerd te zijn. FBTO speelt hierop in door te laten zien dat hun zorgverzekering maar liefst 287 voordelen biedt. Er zitten dus altijd wel meerdere voordelen voor jou bij, wie je ook bent en aan welke zorg je ook behoefte hebt. Slim bedacht en goed gecommuniceerd van FBTO.
Credits:
Bureau: LBi Lost Boys
Account: Thijs Lenderink
Creatie: Diddo Velema, Rogier Cornelisse
Creative director: Maarten van de Vijfeijken
Klant: Walter de Reus, Guido Gerritsen
Producer: Sandra Verbaas, Maarten van Hemmen
Projectmanagement: Sophie Raeymaekers
Regie: Rogier Cornelisse
Strategie: Bauke Nater
Productie: Electric Zoo
Geluid: Earforce
Beeld: Fotoformation
De doelstelling:
De 287 voordelen van de zorgverzekering van FBTO communiceren.
De uitwerking:
De 287 voordelen van de FBTO Zorgverzekering worden multimediaal toegelicht en een aantal voordelen worden gecommuniceerd via diverse commercials. Wie voor 2011 een zorgverzekering afsluit, krijgt bovenop een flexibele en scherp geprijsde zorgverzekering er ook 287 voordelen bij. Op FBTO.nl kun je die bekijken, de premie berekenen en de verzekering afsluiten.
Het oordeel:
Het is altijd sterk als je met concrete bewijzen kunt komen waarom jouw product aantrekkelijker is dan dat van een concurrent. Zeker als het gaat om een zorgverzekering. Voor de meeste mensen is dit namelijk een noodzakelijk kwaad: het kost nu eenmaal geld, maar je bent wel verplicht om verzekerd te zijn. FBTO speelt hierop in door te laten zien dat hun zorgverzekering maar liefst 287 voordelen biedt. Er zitten dus altijd wel meerdere voordelen voor jou bij, wie je ook bent en aan welke zorg je ook behoefte hebt. Slim bedacht en goed gecommuniceerd van FBTO. De commercials zijn kort en geven op grappige wijze mensen weer die gebruik kunnen maken van een bepaald voordeel. Op de site staan de 287 voordelen centraal, zodat iedereen kan kijken wat voor hem of haar interessant is. Goede afstemming dus tussen meerdere communicatiekanalen.
Lost Boys? Waar the fuck is de interactieve component?