Social media gebruik ouderen (55 – 64) rijst de pan uit in VS

20 december 2010, 06:47

Het gebruik van social networks onder alle Amerikaanse volwassenen liet in de periode van 2008 tot 2010 al een enorme stijging zien (van 35 naar 61 procent). In de leeftijdscategorie van 55 – 64 (deze groep wordt door de onderzoekers bij PEW (via MC) ‘older boomers’ genoemd) is de stijging in gebruik de afgelopen twee jaar nog veel sterker: van 9 procent naar 43 procent. Ook de stijging bij de ‘younger boomers’ (45 – 55) is sterk (van 20 procent naar 50 procent). Hieronder zie je het plaatje met alle leeftijdsgroepen en het gebruik:

De groeipercentages in de besproken leeftijdsgroepen zijn indrukwekkend en laten een interessante trend zien. Ook heel belangrijk en voer voor marketeers: de relatieve groei die je ziet bij de ‘GI generation’ van boven de 74 jaar. Amerikaanse opa’s en oma’s gaan ook online. Steeds meer. Period.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

1 Reactie

    Christiaan Beem

    Ben benieuwd of dit ook in Nederland gaat gebeuren. Vanochtend was op het journaal te horen dat er in de komende 5 jaar een half miljoen 65+’ers bijkomen. De vergrijzing is ingezet, maar toch blijven online campagnes zich voornamelijk richten op het jongere segment. Waarom zijn er geen branded Facebook pages die zich richten op ouderenvakanties of Twitter accounts van verzorgingscentra?


    20 december 2010 om 08:01

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!