iPad rivalen als paddestoelen uit grond

7 januari 2011, 05:16

Er is sinds gisteren de Motorola Xoom, die draait op de nieuwste versie van Android, Honeycomb. Die tablet, gisteren op de CES gepresenteerd, heeft een 10,1 inch display en gaat daarmee direct de strijd aan met de iPad van Apple. Maar ook Blackberry toonde op de CES de Playbook, Toshiba had er al een, van Microsoft gaan de geruchten dat er een komt op Windows7, ook DELL en Acer introduceren op CES een tablet en LG doet dat samen met T-Mobile. De concurrentiestrijd is daarmee in volle hevigheid losgebarsten; 2011 wordt het jaar van de massale introductie van tablets. Alleen al op de CES worden er 70 geïntroduceerd. Bloomberg heeft het zelfs over 100.

Laptops, tablets en smartphones in de lift, desktops zettten daling in. Via: NuZakelijk

Buesinessweek schijft over de exploderende markt en de cijfers van iSuppli:

“The stakes of the emerging tablet wars are huge. Apple has an early lead, with an estimated 10 million iPads sold in 2010, and is likely to keep it. But analysts believe the market is set to explode. The research firm iSuppli predicts 57 million tablets will be sold in 2011 and 171 million in 2014. “These companies aren’t trying to steal away from Apple. They are betting the overall pie will expand,” says Richard Doherty, research director at the Envisioneering Group, who estimates that more than 100 tablets are being introduced at CES this year. “

Dus: Apple hoeft niet kapot geconcurreerd te worden, alle electronicaconcerns die nu introduceren, gaan ervan uit dat de markt groot genoeg is om een stevige punt van de taart mee te pakken. Apple heeft de weg naar massale adoptie geplaveid, nu kan de concurrentie doorkomen. Waar zagen we dat eerder. Ohja, bij de iPhone.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!