Mashable zet toon voor social sharing met Mashable Follow

10 februari 2011, 05:21

Mashable heeft een luxeprobleem: er is een beetje veel content over een beetje veel onderwerpen. De bezoekers zien door de bomen het bos niet meer en daar moest wat aan gedaan. De oplossing werd gisteren gelanceerd: Mashable Follow. Een nieuwe ‘social layer’ (nee, geen AR) over de site heen die de boel overzichtelijker moet maken en delen gemakkelijker. Inloggen met Facebook of Twitter, bijhouden van je favorieten, mensen volgen die dezelfde content als jij volgen enzovoorts.

Toen ik het filmpje gezien had dacht ik: cool. Dit. Wil. Ik. Ook. Het liefst gisteren al. Nu hebben we hier natuurlijk niet de bezoekersaantallen als Mashable, maar het persoonlijk maken van de content en héél veel van de features die ze hierin hebben gestopt zouden het hier op M! ook aardig doen denk ik. Nóg een todo erbij voor 2011 op de weg naar #werelddominantie ;).

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

5 Reacties

    Bobby Verlaan

    Leuk om te zien hoe Mashable het geimplementeerd heeft!

    @matthijs neem even contact met mij op. Convers8 heeft namelijk de engine gebouwd om single sign on met multiple social profiles makkelijk te implementeren op websites. We hebben vorig jaar juli een implementatie afgerond op http://www.ictloket.nl met soortgelijke sign in en share features als bij Mashable. ICTloket.nl draait overigens ook op WordPress 😉


    10 februari 2011 om 07:33
    chi666

    Ben ik heel negatief als ik iets anders / meer verwacht had na je lyrische post? Vast.

    Wat mij namelijk opvalt is dat het wel gaat op basis van tagging. Wat wil ik volgen. Gewoon ‘ouderwets’ categorieën en zo. Het probleem is dat veel categorieën niet goed toepasbaar zijn. Ik zou op M! Bijvoorbeeld geen SEO volgen (ik ben geen SEO expert of zwaar geïnteresseerde), maar als ik terugdenk heb ik de laatste maanden wel twee of drie SEO stukken gelezen die ik bijzonder goed vond hier. Die ik niet had willen missen.

    Ik had persoonlijk verwacht dat je follow zou komen op basis van wat anderen lezen en volgen. Door mijn linkedin/facebook/twitter volgers (of mijn eigen selectie daaruit) te laten selecteren voor mij. Immers, als 20 van mijn volgers een bepaald stuk lezen cq. aanraden wil ik dat ook lezen. Nu is Twitter een beetje mijn ‘social readinglist’, maar dat valt nog vies tegen omdat ik gewoon lang niet alles meer zie langskomen. Die human filtering mis ik hier dus beetje in.

    Dus de opzet is op zich leuk en nuttig. Iets dat we veel meer zouden moeten doen. Echter denk ik dat je al een stap verder kan gaan.


    10 februari 2011 om 10:46
    Jan Willem Alphenaar

    Hahaha, I’m on a horse.

    Hoe Spicy en Old kun je zijn. Briljante video!


    10 februari 2011 om 21:37
    Ron van Swol

    Ik heb me aangemeld hoor, want dit wil ik wel eens in actie zien. Geweldig idee, wat toepasbaar is voor veel soorten sites, die verschillende soorten content brengen.


    11 februari 2011 om 00:21
    Android

    Thanks admin good sites…


    3 november 2011 om 22:43

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!