Hyves samen met RTL voor Hyves.tv platform

24 februari 2011, 06:19

Vanaf vandaag breidt Hyves het videonetwerk Hyves.tv verder uit met content van RTL. Per maand trekt de tv-sectie van Hyves 2,5 miljoen unieke bezoekers die per maand in totaal vijftig miljoen video’s zoals muziekclips bekijken, aldus Nu.nl vannacht. Waren er eerst alleen YouTube video’s te zien op Hyves.tv, dat aanbod wordt nu dus uitgebreid met GTST afleveringen en RTL Boulevard. RTL is de eerste partner waarmee Hyves in zee gaat. RTL verbreedt hiermee zijn bereik en verdient aan de opbrengsten van de reclame die aan de filmpjes voorafgaat.

De samenwerking met RTL ligt volgens Hyves-oprichter Floris Rost van Tonningen voor de hand. ‘‘Veel RTL-programma’s hebben op Hyves al een grote schare fans. Zo heeft de GTST-Hyves 300.000 aanhangers, X Factor ruim 160.000 en telt RTL Ontbijtnieuws 180.000 vrienden.”

Hyves voert gesprekken met onder meer SBS en de NPO om het aanbod video’s op de sociale tv-site nog verder uit te breiden. Hyves.TV hoopt in de toekomst live-uitzendingen aan het publiek te kunnen voorschotelen en voert momenteel gesprekken over de rechten.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

1 Reactie

    mgvandenbroek

    Persbericht

    RTL-VIDEOCONTENT BESCHIKBAAR VIA HYVES.TV

    RTL Nederland en Hyves hebben een samenwerkingsovereenkomst gesloten waardoor videomateriaal van RTL online beschikbaar komt op Hyves.TV. Het sociale televisieplatform van Hyves wordt vanaf vandaag verrijkt met clips en fragmenten van RTL-programma’s, zoals ‘X-FACTOR’, ‘Goede Tijden Slechte Tijden’ en het ‘RTL Nieuws’. Hyvers kunnen voortaan de favoriete RTL-video’s van vrienden bekijken en delen. Ook wordt content die alleen online te zien is, zoals de komische serie ‘Gooische Frieten’, ontsloten via Hyves.TV.

    Arno Otto, Managing Director RTL Digital Media: “RTL wil daar zijn waar de consument zich bevindt. Het gebruik van social media in combinatie met televisie neemt een enorme vlucht. Door de integratie van onze kwalitatief hoogwaardige videocontent op Hyves.TV speelt RTL in op deze trend.”

    Yme Bosma van Hyves: “Hyves.TV bereikt nu al bijna 2,5 miljoen unieke kijkers per maand en dit zal door de samenwerking met RTL alleen nog maar toenemen. Door de toevoeging van RTL-content bieden we Hyvers nu kwalitatief hoogwaardige video’s.

    Via Hyves.TV werd eerder al YouTube content ontsloten. In de toekomst zullen nog meer contentleveranciers aan dit sociale TV-platform worden toegevoegd.


    24 februari 2011 om 07:30

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!