Google voert drastische wijziging in algoritme door

25 februari 2011, 08:26

Google heeft een drastische verandering in het algoritme van de zoekmachine doorgevoerd. Voorlopig is deze wijziging alleen voor Amerikaanse gebruikers zichtbaar. Dat meldt de zoekreus op het company blog (via NU): “Finding more high-quality sites in search”. Matt Cutts en Amit Singhal schrijven: “Many of the changes we make are so subtle that very few people notice them. But in the last day or so we launched a pretty big algorithmic improvement to our ranking—a change that noticeably impacts 11.8% of our queries—and we wanted to let people know what’s going on.”

De Google-ingenieurs vervolgen:

“We can’t make a major improvement without affecting rankings for many sites. It has to be that some sites will go up and some will go down. Google depends on the high-quality content created by wonderful websites around the world, and we do have a responsibility to encourage a healthy web ecosystem. Therefore, it is important for high-quality sites to be rewarded, and that’s exactly what this change does.”

En:

“So, we’re very excited about this new ranking improvement because we believe it’s a big step in the right direction of helping people find ever higher quality in our results. We’ve been tackling these issues for more than a year, and working on this specific change for the past few months. And we’re working on many more updates that we believe will substantially improve the quality of the pages in our results.”

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

3 Reacties

    Mike van Hoenselaar

    Iemand enig idee wat er nu concreet veranderd gaat worden. Is bepaalde focus veranderd? Ben wel benieuwd of social sharing nu een groter onderdeel is geworden. Misschien wel linkfarms preventie. Ben benieuwd of iemand wat meer kan vertellen.


    25 februari 2011 om 09:13
    Ingeborg van den Heuvel

    Lijkt me een goede zaak. Uiteindelijk zijn we toch allemaal op zoek naar kwalitatief goede informatie ipv allerlei content farm sites die de mooiste posities in google wegsnoepen.

    Ben benieuwd wanneer google dit doorzet naar Europa.


    28 februari 2011 om 14:07

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!