Groupon start samenwerking affiliate netwerk Zanox
Groupon is per vandaag (1 maart) gestart met een performance advertising programma bij Zanox, zo meldt Zanox zojuist in een persbericht. Het affiliate netwerk zet voor Groupon verschillende online marketingkanalen in, om de dagelijks wisselende groepsaanbiedingen te promoten. Groupon koos voor Zanox om meer verkopen te genereren en het marktaandeel verder te vergroten.Via Zanox heeft Groupon toegang tot het premium content network, e-mail marketing, Facebook advertising, en display retargeting. Met performance advertising vergoedt een adverteerder aangesloten publishers uitsluitend voor de aangedragen leads en gerealiseerde verkopen.
Het affiliate marketing team van Groupon Nederland licht toe:
“Onze ambities voor het komende jaar is om nog meer sales te genereren. Na een jaar actief te zijn op de Nederlandse markt hebben we gekozen voor een samenwerking met Zanox vanwege de professionele begeleiding, kennis van de markt en internationale ervaring met social buying.”
“Wij zijn erg blij met Groupon”, zegt Roger Kenbeek, algemeen directeur van Zanox Benelux. “In andere landen, zoals Frankrijk, Brazilië en België, boeken wij goede resultaten met Groupon. Ons doel is om altijd resultaatgericht te adverteren en Groupon is hier het beste voorbeeld van. In minder dan drie jaar tijd zijn ze uitgegroeid tot de absolute marktleider van group social buying.”
Net waar we op zitten wachten, nog meer all-you-can-eat banners.
Gezien het gegeven dat deze al een geruime tijd op het web te bewonderen zijn, vraag ik mij af hoe lang deze online campagne van ze door zal gaan. Campagnes van een dergelijke omvang lijken mij ook voor een sterke CPC verhoging te leiden voor vele trefwoorden.
Online vervuiling als je het mij vraagt.