Guy Kawasaki: Apple is een a-sociaal bedrijf

4 maart 2011, 06:36

Hij staat in de top 5 van keynote speakers en is een geduchte concurrent van Seth Godin. Hij schoof een paar weken geleden met een enorme jetlag aan tijdens het Energize ontbijt en was aansluitend keynote speaker op MarketingPioneers (zie ook dit interview van @erikdigiredo). Guy Kawasaki volgt niet, hij wordt gevolgd. Door maar liefst 314.724 volgers op Twitter. Hij zit vol met vernieuwende ideeën en deelt een aantal in deze bijzondere SparkCast.

Het draait bij merkcommunicatie niet langer om verleiding, maar om betovering en liefde. Als voormalig chief marketing van Apple weet hij niet beter. Maar waar is hij nu mee bezig? Wat beweegt Guy Kawasaki met zijn online tijdschriftenconcept Alltop? Waarom kan een leugenaar niet ineens sociaal gedrag vertonen? En waarom moet je als ondernemer niet teveel naar de pro’s maar meer naar jezelf kijken? Kawasaki vertelt hoe het staat met het investeringsklimaat in Sillicon Valley. Is er überhaupt wel een toekomst voor VC’s? Heb je ze nog wel echt nodig?

Leer ook van de fouten van deze succesvolle ondernemer. Waarom hij geen eigen ijshockeyteam heeft. En hij toch niet de CEO van Yahoo is geworden. Dat hij ontelbaar veel volgers heeft op Twitter, maar niet wakker ligt over Twitter’s toekomst. In deze SparkCast, kom je te weten hoe spreker, ondernemer, schrijver en inspirator Guy Kawasaki aankijkt tegen de snelle digitale wereld. In het -Engelstalige- gesprek onder anderen de volgende onderwerpen:

1. Betovering vs verleiding.

2. Teveel strategie werkt niet. Prototype it!

3. Een bedrijf starten was nog nooit zo makkelijk.

4. Waarom Apple niet moet Twitteren.

Alle SparkCast zijn ook te downloaden via iTunes. Je kunt je gratis abonneren voor de podcast feed.

Klaas Weima
Founder & Managing Director bij Energize + CMOtalk

Klaas (1976) is ondernemer, schrijver, spreker en podcastmaker. Hij schreef de boeken Aandachtsmarketing, Verdiende aandacht en Webvertising. De eerste twee boeken zijn genomineerd voor de PIM Marketingliteratuurprijs. Verder is hij oprichter van Energize, een merkactivatiebureau dat ambitieuze merken helpt bij het genereren van verdiende aandacht. Hij adviseerde meer dan 100 merken op het gebied van marketingstrategie, branding, digitale marketing en merkactivatie. Hij maakt sinds 2008 podcasts en is host van de bekroonde podcast CMOtalk, waarin hij maandelijks Chief Marketing Officers aan de tand voelt over actuele marketingthema’s. Klaas is als vaste gastdocent verbonden aan NIMA, Nyenrode Business Universiteit en bestuurslid bij SWOCC en de Entrepreneurs Organization. Hij studeerde Bedrijfskunde aan de Erasmus Universiteit en is NIMA Register Marketeer.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!