ReclameReview: Nuon (Ed & Eduard)
Op maandag 7 maart start de nieuwe reclamecampagne van Nuon. Een campagne waarin monteur Ed en adviseur Eduard in hun elektrische busje door Nederland rijden om energieproblemen op te lossen en klanten te helpen om energie en geld te besparen. Met deze campagne wil Nuon mensen bewust maken van de grote hoeveelheid verspilde energie in Nederland en hoe Nuon helpt om dit te voorkomen. De bedoeling is duidelijk: Nuon wil leuk gevonden worden. De tijd van de eerder genoemde arty-farty commercials is voorbij. We krijgen de komende maanden ongetwijfeld een hele serie avonturen te zien van de twee nieuwe helden, die door hun tegengestelde persoonlijkheden veel grappige confrontaties zullen hebben.
Credits:
Bureau: N=5
De doelstelling:
Met deze campagne wil Nuon mensen bewust maken van de grote hoeveelheid verspilde energie in Nederland en hoe Nuon helpt om dit te voorkomen.
De uitwerking:
Op maandag 7 maart start de nieuwe reclamecampagne van Nuon. Een campagne waarin monteur Ed en adviseur Eduard in hun elektrische busje door Nederland rijden om energieproblemen op te lossen en klanten te helpen om energie en geld te besparen.
Het oordeel:
Dat Nuon meehelpt om verspilling te voorkomen, is al vaker gecommuniceerd via commercials. Eerst door te tonen hoe we met al die verspilling de hele Sahara kunnen verlichten en daarna deed Niemand het nog eens dunnetjes over. Nuon is dus absoluut consequent in het kiezen en communiceren van hun USP’s. Nu worden we voorgesteld aan Ed & Eduard, het nieuwe reclameduo van Nuon. De bedoeling is duidelijk: Nuon wil leuk gevonden worden. De tijd van de eerder genoemde arty-farty commercials is voorbij. We krijgen de komende maanden ongetwijfeld een hele serie avonturen te zien van de twee nieuwe helden, die door hun tegengestelde persoonlijkheden veel grappige confrontaties zullen hebben. Blijkbaar hebben de commercials van de afgelopen jaren niet de gewenste resultaten opgeleverd, want anders was er geen nieuwe concept nodig. We zullen zien of dit beter werkt. De typetjes zijn prima, daar zal het niet aan liggen. Zij vertegenwoordigen de twee gedachten waar (potentiële) klanten steeds op hinken: kies ik voor het milieu of voor mijn portemonnee? Of zoals het hier verwoord wordt: wereldreddend handelen of portemonneereddend handelen.
Deze campagne is door N=5 gemaakt
Grappig, ze dragen geen autogordels…
Maar wie zingt het liedje dan?
Bij het verlaten van de rotonde gebruiken ze ook geen richtingaanwijzers. Slecht verkeersgedrag!
NUON = VEILIGHEID ???
Wat is de naam van de acteur die Eduard speelt of in welke reclame kwam ik deze eerder tegen
volgens mij Max van den Burg
De druk pratende chauffeur rijdt ook maar met 1 i.p.v. 2 handen aan het stuur.
Welke rijschool adviseert men daar toch bij Nuon?
@Aagje, volgens mij zinken ze “pak die zak” tenminste dat versta ik. Ik ben erg benieuwd wat dit liedje kan zijn. Ik heb het de hele avond in mijn hoofd gehad.
en welk acteur speelt ED?
weet iemand hoe het liedje aan het einde van die reclame heet? ik heb het de hele tijd in mijn hoofd dus ik wil weten welk liedje dat is …
ik zou graag willen weten of victor low de ro lvan een de van de 2 mannen in de relcame van nuon
speelt?
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!