Lot Keijzer weg bij Kobalt

21 maart 2011, 12:19

Lot Keijzer (@lot) vertrekt per vandaag bij Kobalt. Keijzer stond aan de basis van twist, de digitale tak van Kobalt (daar gaat het niet heel goed). Het label werd pas twee jaar geleden opgericht en richtte zich op kennis, advies en onderzoek met als doel optimale inzet van internet, mobiel en andere digitale media voor adverteerders. De digitale tak twist wordt per direct geïntegreerd in Kobalt en houdt op te bestaan. Keijzer vertrekt; ze was vijf jaar werkzaam voor Kobalt. Keijzer zegt tegen Marketingfacts:

“Heel jammer en te vroeg. Ik ben een funeral feestje aan het plannen voor twist. Twist wordt nu geïntegreerd in Kobalt. Het eerste idee van Marco Geeratz en mij was om Kobalt samen te gaan leiden met een digitaal hart. Nu gaat Marco dat liever zelf doen. Dus ik wens hem daar heel veel succes mee, om er een ander bureau van te maken. Zoals het nu is, gaat het niet goed. Zelf denk ik dat het héél anders moet bij Kobalt. Het roer moet om, en de vraag is hoever. Wat mij betreft dus héél ver.

Is dit nu een mislukking? Keijzer: “Nee, ik vind dat we iets geweldig hebben opgebouwd. Het is alleen wel jammer dat het zo eindigt. Het was nog lang niet klaar en twist eindigt nu in Kobalt. Daar zou ik vrede mee hebben gehad als het digitaal zou eindigen, in een soort twist 2….”

En de mensen? Keijzer: “Het management is nu opgestapt. Er zijn ook al wat mensen weg. Er zit hier nog een groep van twist-mensen die fysiek al verhuisd zijn naar Kobalt. Die zijn niet heel erg blij.” En wat gaat Keijzer nu doen? “Ik moet even voor me uitstaren en rustig nadenken over wat ik wil. Ik ga verder met het IAB-bestuur en met de SpinAwards jury. Ik wil ook heel graag in dit vak blijven.”

Marco Geeratz (CEO van Kobalt): “Lot heeft met twist in korte tijd een sterke propositie opgebouwd. Wij gaan die nu integreren in Kobalt en verder ontwikkelen.”

Video-interview (2 jaar geleden)

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

4 Reacties

    media

    Jeetje, jammer dat je het werk niet hebt kunnen afmaken Lot. Hoop idd wel dat je voor het vakgebied behouden blijft. Moet lukken met jouw kennis en netwerk!


    21 maart 2011 om 18:30
    lot

    Dankje Marco! enne; daar ga ik wel vanuit 🙂


    21 maart 2011 om 19:36
    Kees

    De vraag is: waarom ging het niet goed? Was het de toegevoegde waarde, de snelheid van handelen, kennis, kosten of hebben veel bedrijven (Kobalt-klanten) de kennis liever in huis? Twist op laten gaan in Kobalt gaat Kobalt nog steeds niet verder brengen. Misschien moet Kobalt zich alleen richten op offline media.


    22 maart 2011 om 13:34
    Remi

    Poeh, wat een modder.


    22 maart 2011 om 19:33

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!