Keynotes OntM!oet 2011: Marco Derksen (Marketingfacts) en Ronald van den Hoff (S2M)
Tijdens ontM!oet, de Marketingfacts bloggersdag 2011 op 18 maart (#ontmoet2011), verzamelden héél veel Marketingfacts bloggers zich in Seats2Meet Utrecht om te brainstormen over Marketingfacts, elkaar te onmoeten, bier te drinken, gebruiksonderzoeken te bespreken en om te discussieren over iPads, Twitter en social media. Tijdens de bijeenkomst gaven M! oprichter Marco Derksen en Ronald van den Hoff (co-founder van Seats2Meet) allebei een keynote van een halfuur. Die verhalen zijn beide stuff worth sharing: DigiRedo tekende voor de strakke videovastlegging.
Marco Derksen
Marco Derksen neemt je in onderstaande kenote mee in de geschiedenis van Marketingfacts (van 1.0 naar 3.0), in de stappen die gemaakt zijn, en het community en netwerkmodel dat eraan ten grondslag ligt. Over het “internetvirus” dat hem greep en de doorbraak van nieuwe technologieën. Over kleine, snelle organisaties, de toename van het aantal ZZP’ers en social operating systems: we zijn gemakkelijker in staat om met elkaar in contact te komen dan ooit tevoren.
Ronald van den Hoff
Ronald van den Hoff (@rvandenhoff) presenteert volgende week maandag zijn boek society 3.0. In onderstaande video gaat het over het nieuwe werken volgens andere regels, over het verschil tussen ZZP’ers en ZP’ers en over het plezier van waarde creëren met elkaar. Over het veranderen van organisaties en de gevestigde orde die het kan vergeten de komende jaren. Een pessimistische visie voor grote, logge organisaties, een vrolijk verhaal voor de zelfstandige professional die zinvol zijn visie durft te delen.