Nieuwe Facebook-button maakt selectief delen mogelijk

26 april 2011, 02:44

Afgelopen zaterdag werd de omgang met persoonlijke gegevens van gebruikers door Facebook uitvoerig onder de loep genomen in KRO Reporter. De ‘like’-button speelde hierin een belangrijke rol. Deze welbekende en veel besproken button van Facebook krijgt er binnenkort een broertje bij. Deze nieuwe button, de send-button, maakt het mogelijk om selectiever te delen.

Waar informatie -na het klikken op de ‘like’-button- voor alle vrienden zichtbaar is maakt de nieuwe ‘send’-button het mogelijk om deze informatie alleen te delen met een selecte groep vrienden. Deze stap van Facebook is logisch te verklaren, het aantal momenten waarop een persoon informatie wil delen met slechts enkele vrienden komt immers vaak voor…

Bron: TechCrunch na een tip van @davelorrez.

Gerben Lievers
Founder bij Ubari

Gerben Lievers (1986) is op zijn 16e levensjaar internet-ondernemer van het eerste uur. Als verandermanager kwam Gerben in 2010 aan het roer van het destijds in zwaar weer verkerend familiebedrijf en transformeerde het tot het snelst groeiende online marketing bureau van Nederland. Met zijn bedrijf, online marketing bureau Team Nijhuis, liet hij met zijn team van 42 experts in het afgelopen decennium honderden bedrijven succesvol groeien met digitale marketing. De filosofie is simpel: als klanten groeien, groeit het bureau zelf ook. Team Nijhuis won de afgelopen jaren diverse prominente awards als erkenning voor het vakmanschap, extreme groei en succesvol ondernemerschap (o.a. Deloitte Technology Fast50 4x, FD Gazellen 2x), Google Premier Partner Top 3% EMEA en volgens onafhankelijk onderzoek van Fonk magazine nummer 2 digital agency van Nederland. Gerben kent het digitale marketing landschap als geen ander en gelooft in het volledig delen van zijn kennis. Hij is veelgevraagd spreker en bekend van diverse media-optredens, interviews en vakpublicaties. Meer leads, omzet en naamsbekendheid? Ontdek de gratis Google Quickscan van Team Nijhuis.

Categorie
Tags

4 Reacties

    koningwoning

    Tenzij het maken van groups vermakkelijkt wordt en dit er aan wordt toegevoegd gaat het nooit wat worden…. te moeilijk – te veel kliks verwijderd van instant.

    De kracht van like is nl met 1 klik je vrienden laten weten hoe / wat.

    Het gericht laten weten staat in z’n kinderschoenen…. maar al 3 jaar roep ik dat als dat nu niet snel verandert het snel over is met social…. al 3 jaar heb ik het fout 🙂

    Snel wint het nog altijd van relevant.

    Pas als het mensen gaat irriteren en ze daardoor uitschakelen zal de echt transformatie van ubiquity naar exclusivity* gaan plaatsvinden: delen alleen met die mensen die jij wil dat het weten.

    Ook al drie jaar een gevleugelde uitspraak van mij (ten onrechte): exclusivity will be the new ubiquity


    26 april 2011 om 06:36
    Hans van Schip

    Uiteraard zal snel het van relevant winnen gezien de instant mogelijkheid en het weinige klikken.

    Vanuit conversie bekeken, zal een deling via “send”-button daar meer brengen. Ook als je kijkt naar de waarde als backlink binnen de SEO zal de “send” variant binnen de algoritmen van de zoekmachines beter gaan scoren lijkt mij.

    Kortom, alle redenen voor FaceBook om hier mee te beginnen. En idd meneer Koningwoning misschien wel wat laat, maar beter laat als nooit toch 😉

    Gr. Hans

    Online Marketing Alkmaar


    26 april 2011 om 10:57
    postma

    Nóg een Facebook-button. Na Like, Share en Recommend nu dus ook Send. En van de Like-button bestaan nog verschillende varianten ook.

    Mee eens dat ’t interessanter kan zijn voor conversie, vraag me alleen af welke sites al die knoppen gaan implementeren. Meeste sites galijken voor 1 button per netwerk te gaan, welke kies je dan?


    26 april 2011 om 21:30
    Jedidja

    Op zich een goede optie, maar inderdaad wel verwarrend door de bestaande. Misschien de like knop dan maar intern alleen? En recommend en send extern?


    27 april 2011 om 12:41

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!