Color, het nieuwste van het nieuwste
Eind maart is er een nieuwe gratis app gelanceerd voor de iPhone en de Android, Color. Color is een foto en video sharing-applicatie waarbij niet de connectie die je met een persoon hebt bepalend is, maar de fysieke afstand die je tot elkaar hebt op dat moment. Color geeft je de mogelijkheid om iets dat jij op een bepaald moment meemaakt, ook vanaf het oogpunt van een ander te bekijken.
Real-time baby, daar draait het om.
Het idee achter Color is dat je real-time foto’s en video’s deelt met mensen die fysiek dicht bij jou in de buurt zijn op hetzelfde moment. Dat gebeurt via het gepatenteerde multi-lens principe waardoor je alle foto’s en video’s ook direct kunt zien. Neem bijvoorbeeld een voetbalwedstrijd of een evenement waar je bent. Iedereen die daar ook is en de color-app op zijn iPhone of Android toestel heeft draaien deelt automatisch zijn foto’s en video’s met jou. Dus stel je bent met Koninginnedag in Amsterdam, iemand valt van een boot in de gracht, dan kun je dit dus van alle hoeken zien door de lenzen van de andere gebruikers.
Vrienden is zo 2010.
Volgens Bill Nguyen, de ceo van Color is het maken van vriendjes niet meer van deze tijd. Uit het persbericht:
“Color is the most advanced and intuitive way to share with your iPhone and other smartphones,” said Bill Nguyen, Color’s CEO. “We are happiest when we experience life together: not alone and days later online. By creating Color, we made it possible to instantly capture, experience and share life with those around you without rigid Web concepts like ‘friending.’ We believe real social interactions are dynamic and evolve with time.”
Het voordeel ligt in de cloud.
Het voordeel van deze app is dat alle foto’s en video’s die je maakt met Color automatisch worden opgeslagen in The Cloud. Dat laatste maakt het voorbeeld van Koninginnedag meteen een utopie, want probeer in Nederland maar eens een stabiele 3G verbinding te maken als er meer dan 1.000 mensen in de buurt zijn.
Hieronder een video die het concept uitlegt. Zou dit de nieuwe zomerhit worden?
Color is al vele maanden gewoon te downloaden en wil hier maar moeilijk aanslaan getuige het aantal actieve gebruikers in NL. Bijzonder is wel dat dit bedrijf er in is geslaagd een miljoenenfunding los te krijgen bij investeerders. Een echte hype dus..
@ Hans, ze hebben zelfs 41 miljoen los weten te peuteren.
Voor de domeinnaam hebben ze slechts 350.000 dollar betaald.
Als het gebruikt zou worden bij een populair event, zoals #momoams, zou het best nog wel een boost kunnen krijgen in Nederland, vraag is dan wel hoelang het leuk is.
Als er een koppeling met iets van subgroepen op facebook kan worden gemaakt en mensen moeiteloos een groep event-vrienden opbouwen, die desgewenst tot echte vrienden opgewaardeerd kunnen worden, dan kan zoiets toch toekomst hebben?
Ben ermee eens dat het succes bepaald wordt door omvang van aantal actieve gebruikers.
Ben overigens wel benieuwd naar het business model.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!