Exclusieve preview van het nieuwe Nu.nl design

1 juni 2011, 13:27

Ondanks recentelijk nog een usability award gewonnen te hebben gaat Nu.nl na 12 jaar een redesign doorvoeren. Een gewaagde zet met 2 miljoen bezoekers per dag die verknocht zijn aan het vertrouwde design. Een andere gewaagde zet blijkt de proefrit met Sander Stallinga, publisher van Nu.nl en Laurens Verhagen, hoofdredacteur van Nu.nl. Vooral Laurens lijkt zijn eigen nieuws te willen maken door een paar fietsers te scheppen en begint op 4.48 over het nieuwe design te praten.

Conservatieve internetters

Internetters zijn eigenlijk heel conservatief volgens Laurens, ze willen qua design iets wat ze goed kennen het liefst zo houden. Daarom is de redesign van Nu.nl niet alles extreem omgegooid; zoals te zien is in de video lijkt de nieuwe Nu.nl nog heel veel op de oude Nu.nl. De verandering zit hem in de details; iets breder, iets strakker, een nieuwe menustructuur en meer ruimte voor banners.

Mobiel groeit stevig door

Mobiel verkeer groeit voor Nu.nl veel harder dan normale website bezoekers. Als de huidige trend wordt doorgezet dan komt eind dit jaar 50% van het Nu.nl verkeer vanaf mobiel. Daarbij is verkeer vanaf de iPhone app nu nog het grootste aandeel (50% van het geheel) maar is Android bezig met een inhaalslag.

Nu.nl D-Day

De nacht van maandag 6 op dinsdag 7 juni gaat de knop om. Bijzonder is dat er voorafgaand aan de lancering geen beta test van het nieuwe Nu.nl design komt. Het Nu.nl team gebruikt een eigen testpanel voor feedback en Laurens en Sander hebben er daarmee genoeg vertrouwen om de knop voor iedereen in één keer om te zetten.

Trendwatcher & Presentator. Momenteel CEO van http://innovader.nl wat video platform http://yubby.com creerde en http://leafplan.nl the connected car.. Voorheen partner Interimic, Venture Partner, directeur mediaplaza.nl en oprichter http://cyco.com, een software bedrijf wat technisch document management maakt met 100 mensen.

Categorie
Tags

2 Reacties

    media

    Ah, Laurens heeft toch wel een rijbewijs hoor ik 😉


    1 juni 2011 om 16:06

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!