Masterclass Joe Pine ‘Infinite Possibility’ in Nederland

16 september 2011, 06:33

In augustus 2011 lanceerde B.Joseph Pine II (Joe Pine) samen met co-auteur Kim Korn hun nieuwste boek ‘Infinite Possibility’. In dit nieuwe boek gaan Pine en Korn een stap verder in het proces van economische waarde creatie door bedrijven en organisaties. De ‘experience economy’ verandert naar een maatschappij waarbij het toevoegen van waarde voor de individuele klant centraal staat. Een waarde die zoveel impact heeft dat het mensen verandert. Dit gaat dus weer verder dan het creëren van een beleving, de experience, die slechts een aantal maal effect heeft. Op 30 september komt Pine naar Nederland waar hij voor de eerste keer zijn masterclass Infinite Possibilities zal geven. Marketingfacts bezoekers krijgen 20% korting.

Onder invloed van de moderne technologie is er een nieuwe wereld aan het ontstaan, waarbij de fysieke wereld en de virtuele wereld samensmelten en waar de consument op zoek gaat naar “life changing experiences”. Het is zaak als bedrijf, organisatie of ZP’er je in deze wereld te begeven en goed na te denken hoe en waar je de product-dienstverlening bij je stakeholders laat ‘binnenkomen’. Dat levert niet alleen meer winst op, maar ook een voortdurend onderscheidend vermogen. Pine en Korn onderscheiden 8 fysieke/virtuele combinaties, die samen de Metaverse vormen. Organisaties zijn daarmee dus niet alleen fyiek of virtueel bezig, maar komen terecht in een 3d Space, waar het fysieke en virtuele gefuseerd zijn.

In de masterclass praat Pine je bij over hoe jij hier als organisatie of zelfstandige professional mee om kan gaan. De Infinite Possibility Masterclass biedt een nieuwe manier van denken over het creëren van meeslepende, en boeiende ervaringen die het echte en het virtuele effectief versmelten. In een korte tijd, biedt de masterclass voorbeelden, gedachte-experimenten, en tools voor het verbeelden, het bepalen en implementeren van de multi-dimensionale ervaringen die mensen vandaag de dag willen meemaken. Deze Masterclass zal jouw aanbod, jouw klant relaties en jouw bedrijf een boost geven door je in staat te stellen om precies te bepalen welke, mede door technologie mogelijk gemaakte, ervaringen het beste zijn voor jou en jouw klanten. Op de TED conference in San Diego in 2009, waar Pine het gedachtegoed van zijn Metaverse introduceerde, zei men “Joe Pine seeks to do nothing less than redefine our known universe—a bold goal which manifested itself in The Multiverse, a 3D framework he created… Joe introduces us to eight realms for creating value by innovating experiences… Through Joe’s eyes, we see the future and it is mind blowing!”

Joseph Pine’s keuze om zijn eerste Infinite Possibility Masterlass in Nederland te geven was een bewuste keuze:

“The Netherlands is a hotbed of innovation on the digital frontier, with such companies as Layar, Shapeways, Freedom of Creation, and Personal Space Technologies leading the way. It is the perfect place to launch my latest ideas in Infinite Possibility: Creating Customer Value on the Digital Frontier, and so the first place I am conducting a public Masterclass and, with my co-author Kim Korn, a two-day Workshop dedicated to helping businesspeople embrace the book’s core framework and using it to generate ideas for their businesses. And I cannot think of a better place to conduct these events than Seats2meet.com, which has itself long embraced digital technology to fuse the real and the virtual.”

Wanneer: 30 september (10:00 tot 13:00)

Waar: Seats2meet.com Utrecht

Kosten: 249 euro (ex. BTW)

Korting voor Marketingfacts bezoekers: 20%, gebruik: #028ia0MF

Inschrijven: http://www.mindz.com/events/Masterclass_Infinite_Possibility

Redactie
Hoofdredactie bij Marketingfacts

De postings op de site worden door de redactie beoordeeld en ingepland en als we er tijd voor vinden, schrijven we zelf een artikel. Als redactie zijn we ook verantwoordelijk voor de samenstelling van het NIMA Marketingfacts Jaarboek en we treden ook geregeld op als moderator of presentator bij events met vakgenoten. In het colofon vind je onze contactgegevens.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!