ReclameReview: Duyvis

28 september 2011, 11:12

Weet je nog, vroegah? Toen was Gerard Cox nog het gezicht van Duyvis. En toen was Loekie de Leeuw er nog. Maar goed, tijden veranderen. Duyvis is terug met een nieuwe propositie en een campagne die wat de typetjes betreft wel een beetje doet denken aan de goede oude tijd. De eerste commercial is bedoeld om de Tijgernootjes Russian Roulette te introduceren.

Credits:

Bureau: DDB

Klant: Tessa van Steekelenburg, Margreet Rijkaart, Barbara van Verseveld

Producer: Menno Koop

Regie: Diederik Spaargaren

Productie: Bast Film

De doelstelling:

Tijgernootjes Russian Roulette introduceren.

De uitwerking:

Duyvis heeft de propositie ‘natuurlijk’ dit jaar aangepast en gaat vanaf nu meer op gezelligheid communiceren. Door middel van een compleet nieuwe campagne zullen zij de komende jaren het nieuwe thema ‘Partijtje gezellig’ gaan laden. De eerste commercial en de binnenkort te lanceren app introduceren daarbij ook het nieuwe product Tijgernootjes Russian Roulette.

Het oordeel:

We krijgen heel wat nieuwe elementen te verwerken in deze nieuwe commercial van Duyvis. Mother Nature is vervangen door twee typetjes die sterk doen denken aan het personage dat Gerard Cox neerzette met zijn ‘Ik ben van de Duyvis’. Alleen wordt er nu gezegd ‘Wij zijn van de partij van de Duyvis’, want het woord ‘partij’ of ‘partijtje’ is de woordgrap van deze commercial. De pay-off is dan ook ‘Partijtje gezellig’. Het thema gezelligheid vind ik een prima propositie, maar de verwoording vind ik niet geweldig. Hetzelfde geldt eigenlijk voor de Tijgernootjes Russian Roulette: leuk bedacht concept, maar deze commercial doet me niet ineens naar de winkel rennen. Ik moet zeggen dat ik de Tijgernootjes-commercial met Gerard Cox toch echt beter (en leuker) vond.

Overigens zijn de reacties op YouTube minstens zo pittig als die nootjes. Hoe zou Duyvis daarmee omgaan?

Die nootjes zijn niet eens pittig.. hoe fake is deze? reclame man..

Inderdaad, wel vies, niet pittig. Smaakt een beetje naar mosterd. Leuk concept? maar slecht uitgewerkt.

Vies kan ik niet zeggen maar die? pittige nootjes moeten wel heeel erg zeldzaam zijn want ben er geen tegengekomen. Klonk goed maar niet geslaagd.

David Brinks
Eigenaar bij Hardcopy

Freelance (SEO-)copywriter en mede-eigenaar van Radish Concepts. Blogt ook op Copytips.nl. Houdt van korte bio's.

Categorie
Tags

7 Reacties

    Kristian

    Ben het niet eens met de ‘fake’ opmerking want er zitten wel degelijk hete nootjes in. Dat gezegd hebbende ben ik het wel eens met de slechte verwoording van de ‘nieuwe’ propositie partijtje gezelligheid. Het is er niet eentje die blijft hangen terwijl ik de reclame van Gerard Cox nog uit mijn hoofd ken.


    28 september 2011 om 19:54
    henk

    Ik vind deze reclame erg grappig. Het word nog grappiger omdat mensen er over gaan klagen dat er geen pittige in zit…Dat is nu juist het Russische Roulette. 😉


    29 september 2011 om 05:56
    Christiaan Beem

    De nootjes zijn best pittig (maar hadden veel heter gemogen wat mij betreft), maar het probleem zit hem in hoe je ze eet. Los zijn de hete nootjes best heet, maar mensen eten nootjes niet los, die stoppen ze met handen tegelijk in hun mond, waardoor het effect sterk afneemt door alle gewone nootjes.

    De tekst ‘Wij zijn van de partij van de Duyvis’ is wat mij betreft een plank die misgeslagen wordt. Het lijkt alsof het woord partij er geforceerd ingefietst is. De zin van Cox is nog steeds wereldberoemd in Nederland en had zonder problemen weer uit de kast gehaald kunnen worden, zeker in combinatie met de aanvulling ‘gevaarlijk lekker’, die ook al oud is, maar prima van toepassing is op Russian Roulette.

    De app kan een hoop goedmaken, ben heel benieuwd! Zou ons een koppeling tussen een game en de nootjes te wachten staan of een algemene roulette app die ook zonder aankoop werkt?


    30 september 2011 om 11:36
    Anita

    Zonde van geld en calorieen. Na een hele zak genuttigd te hebben ben ik geen enkele pittige noot tegengekomen.

    De reclame is daarom ook heel erg misleidend


    4 november 2011 om 23:16
    Bart

    die ‘speciale’ nootjes zijn een soort zeewier achtige nootjes, heel ranzig. ik vind deze reclame echt nergens op slaan.


    16 november 2011 om 10:59
    ron kuhn

    daaaaaag ik werk bij de duyvis nou hoort ik dat het hier niet echt een fuif is is het goed dat ik de tijgernoot promoot hahahahahah ja echt ik werk in zaandam bij de duyvis en er word hard gewerkt aan een beter produckt


    7 januari 2016 om 14:56
    Ans Ree

    Wat een vreselijk irritante reclame ,ik zapp hem gelijk weg bah


    15 december 2020 om 22:48

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!