MEC in 10 minuten: Pieter Zwart (Coolblue)

25 oktober 2011, 08:00

MEC in 10 Minuten is in gesprek met Coolblue ondernemer Pieter Zwart. Over het opbouwen van een etailer-imperium en hoe je daarin één merkbelofte centraal zet. Coolblue is nu niet of nauwelijks een merk en functioneert vooral op de achtergrond. Pieter werkt nu een een nieuwe strategie om Coolblue een meer betekenisvolle rol te geven in alle webshops. Coolblue is ambitieus en werkt volgens het leanprincipe: de komende 12 maanden gaan er elke week 2 winkels open, terwijl er ook elke 3 dagen een verbetering in de voor- of achterkant van de site wordt toegepast. Een meer klantgerichte onderneming is bijna niet voorstelbaar.

MEC in 10 Minuten is een concept van het Marketing Executive Center. Maandelijks komen toonaangevende CMO’s aan het woord over merk en marketing. Volg het MEC op www.mec.nl en @MECTweet.

Joris van Zoelen
Co-Founder, Managing Partner, Identiteitsstrateeg bij Synergie | identiteits- en merkstrategie

Co-founder van Synergie in 1995. Synergie is een strategisch adviesbureau dat organisaties helpt een merk te worden en blijven. Wij ontwikkelen marktstrategieën vanuit organisatie en ondersteunen bij het doorleven. Identiteit is altijd ons uitgangspunt omdat organisaties met gedeelde ambities hun categorie verslaan. Het bureau maakt onderdeel uit van Central Park - Group for Growth. Joris is mede-oprichter van Central Park, waarvan ook Mantion - bureau voor ondernemingsstrategie en -cultuur, Brand Republic (reclamebureau in Utrecht en Alkmaar) en Pure Activatie onderdeel zijn. In zijn vrije tijd is hij actief met De Nederlandse Wijnwinkel: de eerste online winkel met alleen Nederlandse wijnen. Voormalig voorzitter van Pragma en Nima Communicatie. Voorzitter van het MEC, voorzitter van Creative Connection en juryvoorzitter van CCB. Spreker en publicist, onder andere voor MEC in 10 Minuten op MarketingFacts en MarketingTribune.

Categorie
Tags

3 Reacties

    Anton

    Volgens mij is het toch echt Cooblue…


    25 oktober 2011 om 08:36
    Danny de Rooi

    Hehe, mooi om te spreken over een merk om het merk vervolgens verkeerd gespeld in je titel te gebruiken…


    25 oktober 2011 om 09:10
    DannyOosterveer

    Was wat verwarring over de naam, I’m to blame 😉 Fixed!


    25 oktober 2011 om 10:12

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!