212 meets Habbo Hotel

11 oktober 2005, 08:25

imageBinnen het mediagedrag van jongeren neemt de online game Habbo Hotel een bijzondere plaats in. Gebaseerd op de kernwaarden fun, vriend-schap en creativiteit, biedt het tieners tussen 12 en 20 jaar de gelegenheid om zich te ontwikkelen in een veilige en betrouwbare omgeving. Habbo Hotel is een proeftuin voor sociale omgangsvormen – zelfcorrectie, sociale controle, spiegeling, humor, fantasie en rollenspellen.

Vanavond zal Christian Batist van Habbo Hotel een presentatie houden waarin hij ongetwijfeld zal ingaan op cijfers en concrete voorbeelden tijdens de maandelijkse 212 Amsterdam.

Zie je vanavond om 19:30 uur in Felix Meritis te Amsterdam!

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

3 Reacties

    Jason

    Ben erg benieuwd naar je verslag Marco. M`n vriendin is vandaag jarig en gaan vanavond gezellig dineren (prio`s he) 😉 , dus ik vrees dat ik er zelf niet bij zal kunnen zijn.

    Grtz, Jason


    11 oktober 2005 om 11:42
    Stijn

    Was toch wel weer een leuke bijeenkomst. Indrukwekkende cijfers ook, en ik was vooral onder de indruk van de extra features als bijv. de personferentie die Hind deze week (?) in ‘levende lijve’ geeft in het Habbo Hotel met de mogelijkheid tot een ‘meet&greet’ voor de Habbo’s. Ook de andere advertentiemogelijkheden spraken zeker tot de verbeelding als je het vergelijkt met standaard banners en buttons (ik denk zeker onder deze jonge doelgroep) en ook goed om te horen dat grote partijen als Uniliver en Procter & Gamble daar interesse in tonen.


    11 oktober 2005 om 19:31
    media

    Was zeker interessant; als het goed is krijg ik morgen de presentatie van Christian en zal ik een korte samenvatting maken met de belangrijkste cijfers op een rijtje. Yme, wat waren nu die virtuele communities waar ik ook naar moest kijken?


    11 oktober 2005 om 20:30

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!