250.000 stuiterballen stuiteren de berg af in San Francisco

22 november 2005, 13:12

Sony heeft een commercial gemaakt voor de nieuwe Bravia schermen. Voor zover het de bedoeling was deze commercial viraal te verspreiden is dat gelukt want op Marketingfacts staat het nu ook. En dat is terecht want het is een prachtige clip.

Update

250.000 stuiterballen stuiteren de berg af in San Fransisco

Bron:

http://www.sony.co.uk/

Update 2

Zie ook Stuiterballen en fruit.

Daniël Markus is oprichter en directeur van ClickValue, een performance based online marketing bureau uit Amsterdam. Data driven online marketing is zijn specialisme. Van daaruit helpt hij opdrachtgevers bij het blijvend verhogen van online rendement. Naast bloggen over dit onderwerp geeft Daniel regelmatig presentaties op nationale en internationale congressen en verzorgt hij cursussen via onder andere Beeckensteijn. ClickValue bestaat sinds 2003 en is inmiddels uitgegroeid tot een middelgroot bureau met meer dan 100 nationale en internationale klanten. Opdrachtgevers variëren van corporates als SNS, Harman Kardon, NUON en NS tot toonaangevende e-businesses als Kamera-Express, New York Pizza en Lamp&Licht;.

Categorie
Tags

14 Reacties

    Fred Zelders

    Eh .. eh .. um … tja … pom pom pom pom … zucht …

    Als je een paar minuten moet wachten voordat je überhaupt een glimp opvangt van wat er achter die url zit haak je gauw af.

    Je ziet weer: als de campagne niet berekend is op de te verwachten toestroom (het viral effect dus te groot is) dan gaat het aan zijn eigen succes ten onder: Daar ga je niet op wachten. Toch?

    N.B. En ik heb het toch echt diverse malen geprobeerd en vanaf verschillende werkplekken aangesloten op verschillende lijnen (ADSL en SDSL).


    22 november 2005 om 13:34
    mouwer

    In Duitsland is deze commercial al sinds enkele dagen regelmatig op de tv te bewonderen. Ik dacht in eerste instantie dat het misschien een spot van Google was met al die gekleurde ballen.


    22 november 2005 om 13:55
    Reinier

    We hebben ‘m vorige week bekeken in de Mediatheorie les, en we waren het er unaniem over eens. Wat een slome, saaie, nikszeggende reclame. Ja, ok, de ‘levendige kleuren’ komen letterlijk naar voren, maar daar is ook alles mee gezegd.


    22 november 2005 om 15:44
    Kasper Katje

    We hebben ‘m vorige week bekeken in de Mediatheorie les, en we waren het er unaniem over eens. Wat een slome, saaie, nikszeggende reclame. Ja, ok, de ‘levendige kleuren’ komen letterlijk naar voren, maar daar is ook alles mee gezegd.

    Het pakt je of het pakt je niet, ik vond m heel fraai.

    En sloom? Ja, wel eens van slow-motion gehoord? Dat maakt de beelden juist krachtig en doet hem er tussen alle flitsende, zo luid schreeuwend mogelijk en zo veel mogelijk info in zo weinig mogelijke seconden te proppen reclames uit springen.


    22 november 2005 om 17:19
    Paul

    Ik kreeg hem niet eens binnengehaald 🙁 Probeer het later zodat ik mee kan praten 😉


    22 november 2005 om 20:08
    Reinier

    “En sloom? Ja, wel eens van slow-motion gehoord?”

    Slow-motion? Nee, leg eens uit?


    23 november 2005 om 07:23
    Joo1st

    Mij geeft de commercial in elk geval een goed gevoel. Of dat ook doorwerkt voor het schap als ik een TV ga kopen…

    Goed idee overigens om een website/blog rondom de commercial te maken.


    24 november 2005 om 22:31
    Wouter

    <offtopic>Reinier, dat je “Mediatheorieles” volgt wil niet zeggen dat je een goeroe op het gebied van commercials bent bijdehandje…</offtopic>

    Mooie reclame. Snel, boeiend en veelzeggend…


    3 december 2005 om 11:51
    Hanna

    Hey!

    Ik ben op zoek naar de band van wie het nummer is dat bij deze erg mooie commercial hoort. Iemand een idee?


    4 juni 2006 om 12:49
    Sjoerd

    Ik heb ook een setje bravia ballen in huis 😛 rood/groen/geel/oranje


    9 mei 2007 om 15:07
    Harry Jetsers

    Jose Gonsalez uit Spanje (land van Sinterklaas)


    13 juni 2015 om 23:59
    Jules de deler

    Het is CISCO en niet SISCO!


    13 december 2017 om 08:33

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!