ReclameReview: Coca Cola’s CalorieKompas

6 januari 2010, 14:37

Coca Cola komt met het CalorieKompas, waarop je de verschillende producten die zij aanbieden kunt vergelijken met andere producten.

Credits

Ik heb geen idee… iemand?

De doelstelling:

Coca-Cola heeft het CalorieKompas ontwikkeld om de consument eenvoudig beter inzicht te geven in de calorie- en suikergehaltes van de diverse segmenten binnen de frisdrank- en sappencategorie. Met behulp van de CalorieKompas kan de consument een bewuste keuze maken.

Het oordeel:

Het CalorieKompas (sorry, maar ik kan het niet met een spatie schrijven, dat doet pijn aan mijn ogen…) is een PDF. Dat is een stuk minder flitsend dan de Ola Tussendoortjesvergelijker, waar het CalorieKompas overigens verdacht veel op lijkt. Ook hier worden immers calorieën van producten met elkaar vergeleken. Ik vind het idee daarom lang niet zo leuk als een half jaar geleden, toen Ola het lanceerde. Uiteraard komen de producten van Coca Cola goed uit de vergelijkingstest, want daar gaat het om. Ook op dit punt zijn er dus geen verrassingen. Wat vinden jullie van deze actie?

David Brinks
Eigenaar bij Hardcopy

Freelance (SEO-)copywriter en mede-eigenaar van Radish Concepts. Blogt ook op Copytips.nl. Houdt van korte bio's.

Categorie
Tags

2 Reacties

    Raymond Scheffers

    Frisdrankenfabrikanten hebben al een flinke tijd last van een ongezond imago. Zogenaamde ‘still drinks’ (de ‘dubbel frisssssen’ van de wereld) profiteren hiervan. Om maar te zwijgen over de sappen incl al hun suikers.

    Goed idee om dus nog eens te onderstrepen hoe de verhoudingen werkelijk liggen!


    6 januari 2010 om 15:14
    Paulo Lopes

    ja die PDF is een beetje jammer 😉


    7 januari 2010 om 09:40

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!