77% marketers ongerust over clickfraude

14 april 2005, 02:43

Uit een onderzoek van SEMPO blijkt dat 77% van de online marketers ongerust zijn over klikfraude. Volgens de Wall Street Journal is 10% tot 20% van alle klikken op AdWords en AdSense advertenties frauduleus, maar volgens Joe Holcomb van BlowSearch ligt dat getal nog veel hoger.

Carl Mangold
AI-specialist met de focus op veiligheid bij Carl Mangold

Carl Mangold is een expert op het gebied van kunstmatige intelligentie (AI), met de focus op het veilig en ethisch verantwoord inzetten van deze technologie. In de loop van zijn carrière heeft Carl de evolutie van AI in marketing van dichtbij meegemaakt. Waar AI aanvankelijk vooral werd ingezet om prospects te herkennen en segmenteren op basis van hun klik- en koopgedrag, heeft de technologie zich inmiddels ontwikkeld tot een krachtig middel dat (klant-)communicatie over de volledige breedte kan ondersteunen of zelfs vervangen. Stonden ethiek en privacy altijd centraal bij de toepassing van AI voor geautomatiseerde klantsegmentatie, met de opkomst van generatieve AI zijn veiligheid en betrouwbaarheid nog belángrijker thema's geworden. Carl zet zich in om bedrijven te begeleiden bij het verantwoord implementeren van AI-oplossingen die niet alleen efficiëntie en klanttevredenheid verhogen, maar ook voldoen aan de hoogste ethische en veiligheidsstandaarden. Met zijn diepgaande kennis van AI en zijn toewijding aan veilige praktijken, helpt Carl organisaties de balans te vinden tussen innovatie en verantwoordelijkheid. Zijn werk draagt bij aan het creëren van betrouwbare AI-systemen die zowel de bedrijfsdoelen als de belangen van klanten dienen.

Categorie
Tags

1 Reactie

    daniel@clickvalue.nl

    Het probleem van dit soort berichten is dat de schrijver belang heeft bij de paniek. Blowsearch leeft van clickfraude preventie.

    Ik hoor nauwelijks echte feiten. Uit het onderzoek van Sempo blijkt dat 77% zich zorgen maakt over fraude. Het onderzoek van de WSJ betreft schattingen. Waarom kom ik nooit slachtoffers tegen?


    14 april 2005 om 14:13

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!