Ad:tech San Francisco, Playing with the blogosphere
Deze week vind de eerste ad:tech conferentie van het jaar weer plaats in San Francisco. Het grootste ad:tech event is nog altijd in New York met ruim 8.000 deelnemers. New York is dan ook de thuisbasis van de Advertising industrie op Madison Avenue. San Francisco is de thuisbasis van de Tech industrie in de Silicon Valley.
De creatieve industrie heeft steeds meer moeite om te overleven in het nog steeds duurder wordende New York. Vanuit San Francisco komen daar in tegen steeds meer initiatieven waarbij creativeit een belangrijke rol speelt. Een goed voorbeeld daar van zijn de vele bloggers. Ik zal deze conferentie niet alleen als gast bijwonen maar ook als panel lid. Het panel waar ik voor ben gevraagd wordt geleid door Blogads founder Copeland waar mee ik op ad:tech New York een meeting had. Het panel is genaamd playing with the blogosphere. De overige panelleden zijn BL Ochman (what’s in a name) van what’s next online en Brian Clark van GMD Studios. Aan de hand van case studies van het afgelopen jaar zal het panel in gaan op de marketing mogelijkheden van de blogosphere.
Op Marketingfacts! zal ik ter voorbereiding een update geven over het Bloggers in Amsterdam project. Daarnaast zal ik verslag doen van de overige gebeurtenissen op ad:tech. Komen er trouwens nog meer Nederlanders naar ad :tech San Francisco deze week?
Heel veel succes en plezier in SF Bas; de volgende keer moet ik toch eens proberen om er zelf ook bij te zijn.
ai…is dat nu al weer. Ik had me nog zo voorgenomen in de gaten te houden wanneer ad:tech in SF zou zijn. Helaas dus deze keer er niet bij maar hopelijk wel eens een keer. Misschien een idee om met div bloggers uit Nederland te kijken of we niet als groep kunnen gaan?
Absoluut, ik doe mee!!!
Misschien is het dan slim om dan ook een group order te doen of een press pass aan te vragen.
He Bas,
Marco (Kloots) en ik zijn ook op de conferentie. Het belooft weer een goed en groot event te worden. Dit jaar meer dan 9.000 attendees en nog groter dan New York vorig jaar. Ik spreek je wel even in de press room.
Klaas Weima
I know, 9.000 WTF! Helemaal niet zenuwachtig ook…
If inaoimftron were soccer, this would be a goooooal!
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!