Autofabrikant Nissan trekt aandacht door eigen billboards met graffiti te bewerken

30 juli 2003, 04:45

Nissan is in de VS een opvallende reclamecampagne gestart. Eigen buitenreclame wordt ‘besmeurd’ met graffiti. Zo staat dwars door de foto van een auto op een billboard met grote letters Electric Moyo.com gekalkt, een site waar werk van een coole ‘urban poetess’ te vinden is.

De dichteres – vooralsnog is niet bekend wie ze is – zal met een aangepaste Nissan Altima 150 evenementen voor de beoogde doelgroepen van Nissan bijwonen en televisie- en radio-interviews houden met al dan niet beroemde trendsetters op het gebied van muziek, film en mode. Bij de campagne horen ook televisiespots en reclame in tijdschriften met foto`s van de Altima naast eigenaren van diverse etnische pluimage en vergezeld van dichtregels. Jon Cropper, senior manager bij Nissan, noemt de graffiticampagne `pirating` van de eigen reclame, maar geen anti-reclame. Doel is wel degelijk meer auto`s te verkopen, maar het bedrijf wil consumenten ook aan het denken zetten en op ideeen brengen. Vooral in grote steden worden consumenten zozeer onder reclame bedolven, dat een diepergaand contact met een reclamemaker verfrissend is.

Bron:

Brandweek

Zie ook:

http://electricmoyo.com/

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!