Barbara Barend (Helden Magazine): “Ik geloof in dit blad, daar ga ik vol voor”

28 april 2014, 13:59

Barbara Barend kocht onlangs het door haar opgerichte sportblad Heldenmagazine terug van Sanoma, was dat een slimme zet? “Ik heb het teruggekocht, want we groeien”, zegt Barend. “Ik heb mijn baan als bij Fox Sport opgezegd, omdat ik een cross-mediaal platform wil maken van Helden – met evenementen en websites.”

“Wij Barends kunnen geen keuze maken, we willen alles doen”, zegt de zakenvrouw. “Ik geloof in dit blad, dat kun je er niet bij doen, daar moet je vol voor gaan.” Maar ze wilde eigenlijk helemaal geen journalist worden. “Ik wilde profvoetballer, tennisser of kleuterleider worden.” In elk geval wilde Barend meer dan alleen presenteren.

Sanoma

Toen Sanoma Helden van de hand deed, besloot Barend dat ze iets wilde maken van Helden Magazine. “Ik heb jaren met plezier langs de lijn gestaan”, zegt Barend. “De tijd was rijp om op te stappen.”

En Barend heeft naar eigen zeggen helder voor ogen wat ze de komende jaren wil doen. “Voor dit jaar evenementen en het platform”, zegt Barend. “Zoals talkshows en een Helden-award. Voor mij is the sky the limit. Ik ben een onrustig type, veel met nieuwe mensen spreken helpt mij om verder te komen.”

Geld verdienen doet Barend met partners uit de sportsector, zoals Rabobank, Aegon en Gaastra. “Er zijn genoeg manieren om geld te verdienen.”

Ronnie Overgoor
Directeur/eigenaar bij 7DTV

Als genomineerd dagvoorzitter van het jaar behoort Ronnie tot de top van Nederland. Met zijn energiek enthousiasme, aanstekelijke humor, scherpte en ontspannen interactie scoort Ronnie consequent zeer hoge ogen op congressen, evenementen en award uitreikingen. Daarnaast is Ronnie een interviewer met een eigen stijl. Hij is voorbereid, nieuwsgierig en switcht razendsnel tussen serieuze vragen en scherpe humor. Hij houdt van open en echte gesprekken, waarbij hij degene die hij interviewt altijd in zijn of haar waarde laat. Scherp, maar altijd met respect als vangrail. Ronnie heeft meer dan tien jaar ervaring in het interview vak, op het podium voor live publiek als ook voor de tv camera’s van bijvoorbeeld 7DTV.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!