Beeldverslag: Online Tuesday #36 over datavisualisatie

24 juni 2013, 12:59

Op 11 juni j.l. vond de laatste editie van Online Tuesday van dit seizoen plaats, met als onderwerp datavisualisatie. In een liveblog op die avond deed Danny Oosterveer al verslag van het event. Hierbij het beeldverslag met de sfeerimpressie, de slides en video-registraties van de presentaties en de foto's!

Sfeerimpressie

Onderstaande sfeerimpressie werd gemaakt door Moviebites.

Gert Franke

Gert Franke is mede-oprichter en directeur van Clever Franke, een interactief ontwerpbureau dat zich specialiseert in informatie- en datavisualisatie. Gert gaf een introductie in het het visueel communiceren met data nou eigenlijk werkt.

De livestream en deze registraties van het event werden gemaakt door Event Producent.

Pieter Joost Verhoef

Pieter Joost Verhoef is accountmanager digital marketing bij Adobe, de oprichter en eigenaar van Brayzen, experts in het integreren van offline lokale marketing met online social and mobile marketing, en lid van de advisory board van de Location Based Marketing Association. Pieter Joost had het in zijn presentatie over de kracht van datavisualisatie in location-based marketing.

Frédérik Ruys

Frédérik Ruys is 'informatie-ontwerper' bij Vizualism en data-journalist bij de VPRO. In die laatste rol werkte hij o.a. aan het fraaie tv-programma 'Nederland van Boven'. Frédériks presentatie ging voornamelijk over datavisualisaties in combinatie met storytelling, met uiteraard voorbeelden uit dat tv-programma, maar ook over de datavisualisatie die hij maakte na een auto-ongeval…

Foto's

De foto's van deze avond, gemaakt door Laisa Vermeij, zijn te vinden op onze Facebook-pagina.

Zomerstop

Online Tuesday houdt 2 maanden zomerstop en op dinsdag 10 september zijn we er weer. De plannen zijn alweer gemaakt, we hebben er nu al zin in. Maar eerst wensen we iedereen een mooie zomer en een goeie vakantie toe. Tot volgend jaar!

Bram Koster
Senior consultant bij Evolve

Ik werk als consultant bij Evolve, een bureau dat is gespecialiseerd in het verbeteren van de interne communicatie en interne processen met behulp van interne sociale media. Was voorheen hoofdredacteur bij Marketingfacts en betrokken bij o.a. Online Tuesday en NIMA.

Categorie
Tags

1 Reactie

    Trisha

    Zo heel af en toe komen geweldige leuke video’s uit, die een gianctisgh viraal effect hebben. Twee jaar geleden had Wehkamp dat met een video over Barack Obama.


    9 juli 2015 om 09:57

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!