Beste online campagnes SpinAwards 2005

27 maart 2006, 09:12

Zoals eerder aangegeven zit ik samen met Bert Hagendoorn, Indira Reynaert, Brian Oostenbrink, Stevijn van Olst en Femke Schavemaker in de jury voor de beste online campagne van de SpinAwards 2005.

Tijdens de voorselectie hebben we de volgende 6 genomineerde cases geselecteerd (uit een lijst van 75 ingestuurde cases):

Op 6 april 2006 vindt de SpinAwards Day plaats in de Hogeschool Amsterdam. Alle genomineerden krijgen dan de kans om hun case persoonlijk toe te lichten voor de jury (en belangstellenden). Ik zal me daarbij vooral richten op de effectiviteit van de online campagnes. Wat heeft het gekost en wat heeft het uiteindelijk opgeleverd. Om tot de juiste vragen te komen (en mezelf voor te bereiden), zal ik de komende week de 6 genomineerden hier op Marketingfacts de revue laten passeren. Wellicht dat jullie als lezers ook vragen hebben die ik kan meenemen op 6 april.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

5 Reacties

    Edwin Duys

    Als je het hebt over effectiviteit, neem je dan ook het effect wat bijvoorbeeld tv-commercials op deze online campagnes hebben gehad? Chatman en Hi Bling Bling zijn beiden aanzienlijk via dit medium aangejaagd.


    27 maart 2006 om 10:14
    media

    Ik zal het moeten doen met de aangeleverde gegevens, maar indien mogelijk zal ik zeker ook kijken naar wat er offline aan media-exposure is geweest. Met een mediabudget van een paar miljoen is het namelijk altijd makkelijk scoren 😉


    27 maart 2006 om 10:25
    maartenklapwijk

    Ik vind de Pakman game zo slecht, het is onmogelijk om de laatste level te halen, een ultiem slecht voorbeeld van een ‘eerlijke’ online campagne, meer een vorm van volksverlakkerij


    27 maart 2006 om 11:40
    media

    Goed punt Maarten, ik ben ook nooit verder gekomen dan een stropdas. Is er uberhaupt iemand die ooit een pak heeft gewonnen?


    27 maart 2006 om 11:58
    Hans Meijer (CloseContact)

    Marco,

    Ik verheug mij er al op…tot 6 april (en je hebt maar 5 min.)


    27 maart 2006 om 12:04

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!