Betalen via nieuwe media: analyse van kansen

11 april 2005, 06:14

Betalen via nieuwe media: analyse van kansen

Hoewel er momenteel verschillende instrumenten voorhanden zijn om te betalen via internet of de mobiele telefoon, wordt geen daarvan breed genoeg geaccepteerd om succesvol te zijn. Veel initiatieven voor nieuwe betaalinstrumenten zijn dan ook alweer verdwenen door een gebrek aan kritische massa. Dat wil echter niet zeggen dat er geen kansen voor nieuwe betaalinstrumenten zijn.

Dat stelt het Ministerie van Economische Zaken in het rapport Betalen via nieuwe media: analyse van kansen (update 2005) naar aanleiding van een onderzoek met diverse marktpartijen, waarin de mogelijkheden zijn nagegaan om de beschikbaarheid en het gebruik van betaal-mogelijkheden via nieuwe media te intensiveren.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

4 Reacties

    Ronald

    In hoeverre is dit rapport nog actueel? Het is geschreven in oktober 2003 en gepubliceerd in januari 2004!


    11 april 2005 om 06:35
    media

    Ik was nog met de tekst bezig Ronald, de update van dit jaar is namelijk net uit!


    11 april 2005 om 06:37
    Ronald

    Dan was ik een beetje voorbarig en ga ik de update eens even bekijken 😉


    11 april 2005 om 09:32
    Deana Wilborn

    I am looking for information on European online payment methods, would you know where I might be able to obtain a table listing the percentages of the various online payment methods?


    25 juli 2006 om 06:51

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!