Blieb?

16 februari 2006, 17:01

BliebWie de afgelopen maanden de blogosfeer een beetje heeft gevolgd, heeft ze ongetwijfeld al opgemerkt: Bliebers. Bliebers houden een eigen pagina bij op Blieb, een nieuw online platform dat burgers de mogelijkheid biedt om zelfstandig een nieuwspagina te starten en up-to-date te houden. Iedere Blieber heeft een eigen onderwerp en daarvoor zoekt, selecteert, becommentarieert, illustreert en post hij (of zij) berichten uit diverse nieuwsbronnen.

Een kort stukje uit het persbericht:

Blieb biedt de lezer voordelen.Ten eerste hoeft hij/zij niet talloze sites te bezoeken om bij te blijven op zijn/ haar onderwerp. Dat doet immers de blieb-redacteur voor die lezer. Verder zijn berichten op Blieb direct gelinked aan de originele bron, waardoor de herkomst eenvoudig te checken is. Transparantie voor de lezer dus. Blieb is snel, omdat de Blieber het web op zijn/ haar onderwerp op zijn duimpje kent. En Blieb maakt het nieuws makkelijk vindbaar. Bliebers worden geselecteerd op basis van onafhankelijkheid, passie, kennis en enthousiasme om een onderwerp te gaan coveren. Op dit moment zijn de eerste ca 25 Blieb-domeinen actief. Dagelijks melden zich nieuwe Bliebers. Bliebers hebben de mogelijkheid om op hun domein commerciële activiteiten uit te oefenen.

De oprichters van Blieb (handelsnaam van De Nieuwe Krant) zijn Kees van Mourik (OOIP) en Marco Bunge. Twee heren waarmee ik vorig jaar direct na mijn start als zelfstandige ondernemer diverse gesprekken heb gevoerd. Leuk om eindelijk het resultaat te zien. Kees en Marco, heel veel succes!

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

1 Reactie

    Bas

    Vooral mooi om te zien dat Google’s advertenties opvallen door de onopvallendheid, vooral op die blieb pagina’s. Waar je oog ook dwaalt, als eerste vallen de advertenties powered by google op. Behoorlijk irritant.

    Voor de rest een leuk idee!


    16 februari 2006 om 21:06

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!