‘CNN koopt Mashable voor 200 miljoen dollar’

12 maart 2012, 10:17

Blogosphere doet het goed bij mediabedrijven

CNN staat op het punt om de Schotse succesblog Mashable over te nemen. Hiermee zou 200 miljoen dollar zijn gemoeid, zo schrijft persbureau Reuters, op basis van een anonieme bron. Mashable werkt momenteel al samen met CNN door nieuws te leveren aan de nieuwszender. Morgen zou het nieuws officieel naar buiten worden gebracht. Het nieuws komt van de hand van Felix Salmon, die er om bekend staat niet zomaar geruchten de wereld in te slingeren.

Behalve het overname bedrag is er niks bekend gemaakt door Salmon. Vorig jaar kochte CNN al Zite, de applicatie waarmee gebruikers hun eigen nieuwsmagazine samenstellen op basis van RSS en social streams.

De mogelijke overname van Mashable staat niet op zichtzelf. Techcrunch werd eerder gekocht door AOL, en ReadWriteWeb werd eind vorig jaar overgenomen door SAY Media.

Mashable

Mashable is een van de meest populaire social media & techblogs. De site ontvang maandelijks 20 miljoen unieke bezoekers en 50 miljoen pageviews. De site werd in 2005 gestart door Peter Cashmore in Aberdeenshire, Schotland. De site lanceerde o.a. de werelwijde social media dag en Mashable Follow.

Danny Oosterveer
Data-gedreven digital marketeer bij Datasexual

Data-gedreven digital marketeer. Resident bij Amdax en Woonduurzaam. Daarnaast vertel ik vaak als spreker over data-gedreven marketing. Auteur van het boek Data-bedreven marketing. Eén van de twee Groene Nerds.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!