Coca-Cola zoekt zijn waarden via interne weblog

27 maart 2006, 13:23

Coca-Cola zoekt zijn waarden via interne weblogBriskmagazine: Coca-Cola voert deze week een fascinerend experiment uit. ‘s Werelds bekendste frisdrankenproducent probeert via een wereldwijd employee blog zijn cultuur beschreven te krijgen. De 55.000 werknemers van het concern is gevraagd deze week via de interne weblog hun visie te geven op de waarden van het bedrijf. Wat moeten we doen, wat willen we uitstralen? En wat niet? “Alleen als duidelijk is waar we als Coca-Cola voor staan, kunnen we tot de meest gerespecteerde bedrijven ter wereld behoren”, zegt Orlando Ashford, hoofd Human Resources van Coca-Cola in Atlanta. “En dat is nodig als we het bekendste merk ter wereld willen blijven”.

Inderdaad een fascinerend experiment en opmerkelijk dat ik hierover op de internationale blogs nog niets over heb gelezen. Ben benieuwd naar de bron van Briskmagazine!

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

5 Reacties

    Ewald Smits

    Marco, bron is coca cola zelf. Alex Ruitenbeek (alex@forwardmedia.nl) is net terug uit Atlanta, waar hij Orlando Ashford persoonlijk sprak.


    27 maart 2006 om 13:41
    media

    Aha, dat verklaart een hoop. Dank voor de update!


    27 maart 2006 om 13:58

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!