CX Sessie 4: New ways of doing business #adv

12 april 2017, 08:30

Op 18 april vindt het vierde CX Circle event plaats met als thema: New ways of doing business. Deze dag ervaar je hoe nieuwe manieren van organiseren zoals lean, agile, holacracy/teal en zelfsturendheid bijdragen aan een betere klantbeleving. Met keynotes van onder andere Allard Droste, auteur van bestseller ‘Semco in de Polder’, gemeente Hollands Kroon en de host van de dag ING. Kom en ervaar hoe ook jij een toekomstbestendige organisatie kan bouwen! Marketingfacts-lezers ontvangen gratis het boek ‘Semco in de Polder’ bij aanmelding via onderstaande link.

Schrijf je hier in!

Op 18 april zijn we te gast bij ING in Amsterdam. ING zelf heeft natuurlijk zelf een grote transformatie ondergaan naar agile werken met een grote focus op customer experience.

Hieronder vind je het hele programma van de dag:

Het programma duurt van 15:30 uur tot ongeveer 21:00 uur. We het volledige programma wordt zeer binnenkort bekend, maar we kunnen nu al drie keynote speakers bekendmaken.

15:30 uur: Welkom & opening

15:45 uur: Allard Droste, auteur van de bestseller ‘Semco in de Polder’

Allard heeft de organisatie van zijn metaalbedrijf volledig omgegooid en heeft zich daarbij laten inspireren door Ricardo Semler en zijn Braziliaanse bedrijf Semco. Allard komt vertellen over de lessen die hij tijdens dit proces heeft geleerd. Erg inspirerend!

16:30 uur: Break-out sessies

  1. Experience Lean

    12Mprove, verkozen tot beste lean opleider van Nederland, gaat er in deze sessie voor zorgen dat jij ervaart wat lean kan doen voor jou en de klant. Lean is waanzinnig populair in allerlei sectoren en heeft maar één doel: verspilling elimineren en klantwaarde vergroten. Deze workshop belooft bijzonder interactief en energiek te worden!

  2. Experience Teal

    Teal, een nieuwe manier van organiseren, bedacht door guru Frederique Laloux. In teal zal je elemeneten van holacracy en agile herkennen, maar wordt door sommigen revolutionair genoemd. Zelfs Ricardo Semler is fan! Heleen Kuiper van Adelante laat je in een uur ervaren wat teal inhoudt.

  3. Zelfsturende klantenservice bij Drukwerkdeal

    Martijn Jansen, CCO bij Drukwerkdeal, komt vertellen hoe ze bij dit bedrijf de klantenservice volledig zelfsturend hebben gemaakt. Geen AHT en scripts, maar autonomy voor de medewerkers om klanten zo goed mogelijk te helpen. Hoe ze dat doen en wat het oplevert, hoor je in deze sessie!

17:45 uur: Anne-Marleen Dijkhuis, Gemeente Hollands Kroon

Primeur! Nog nooit eerder hadden we bij CX Circle een overheidsinstantie op het podium. Daar komt nu een einde aan. Gemeente Hollands Kroon heeft zich volledig zelfsturend ingericht. Geen handtekeningen meer nodig van vier leidinggevenden, geen bureaucratisch geneuzel, maar gewoon doen! Ze hebben er een boek over geschreven (Pole Position) en op 18 april komen ze bij ons vertellen wat jij kan leren van hun successen en fouten.

18:30 uur: Diner

19:15 uur: Experience the ING way of working: CX meets Agile

In deze game duiken we in de ING way of working. Deze manier van werken heeft twee pilaren: customer experience en agile. Hoe ziet het eruit als je die twee samenbrengt? Ervaar het in deze game.

20:15 uur: ING – De Transformatie naar Agile

ING heeft de afgelopen jaren een grote transformatie ondergaan. Dat heeft hele mooie resultaten met zich mee gebracht, maar ook voor een aantal flinke uitdagingen gezorgd. In de closing keynote vertelt men over de pieken en dalen, successen en uitdagingen van deze transformatie.

Schrijf je hier in en ontvang het boek ‘Semco in de Polder’ gratis!

CX Circle is de community voor professionals die met Customer Experience bezig zijn in hun dagelijks werk. De stichting heeft als doel professionals te ondersteunen met kennis, inspiratie en netwerk te delen. Zo zorgen we samen dat het weer leuk is om klant te zijn in Nederland.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!