Datagedreven marketing: van realtime display-advertising naar A/B-testen

18 februari 2014, 14:29

Videoverslag van Online Tuesday #42

Zonder accurate data is goede marketing niet meer mogelijk. Betekent dat dat we als marketeers data als nieuwe religie moeten omarmen? En ben je er als organisatie klaar voor? Vorige week dinsdag was Online Tuesday gewijd aan het onderwerp datagedreven marketing. Als je er niet bij kon zijn, kun je hier alsnog de presentaties terugkijken!

Let op: het geluid in de video's is helaas niet opperbest door een technische storing. Wordt volgende keer weer tiptop!

Tim Faxon, AppNexus

Tim gaf aan de hand van enkele cases over hoe realtime data gebruikt kunnen worden in display advertising om de resultaten van campagnes te optimaliseren.

Bert Jan ten Kate, Massarius

Bert Jan ging in zijn presentatie in op de huidige Nederlandse markt van systemen en partijen en hoe de verhoudingen verschuiven door de toenemende beschikbaarheid van data en de vraag naar flexibiliteit. Met welke type systemen moet je als publisher rekening houden?

Matt Althauser, Optimizely

Vertrouw nooit op de HIPPO, de highest-paid person's opinion, maar op de data van het A/B-testen van je websites en landingspagina's. A/B-testen is een eenvoudige manier om aanpassingen aan je pagina te testen ten opzichte van het huidige design en te bepalen welke optie de beste resultaten levert. En dat is vaak een andere optie dan je zelf verwacht…

Volgende Online Tuesday

De volgende sessie van Online Tuesday vindt plaats op 11 maart a.s. – noteer 'm vast in je agenda! De locatie is nog onbekend, maar wordt binnenkort bekendgemaakt!

Bram Koster
Senior consultant bij Evolve

Ik werk als consultant bij Evolve, een bureau dat is gespecialiseerd in het verbeteren van de interne communicatie en interne processen met behulp van interne sociale media. Was voorheen hoofdredacteur bij Marketingfacts en betrokken bij o.a. Online Tuesday en NIMA.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!