De iPhone is het meest winstgevende product in Amerika
Top 7 meest winstgevende producten in Amerika
Onlangs verscheen het onderzoek naar de meest winstgevende producten in Amerika. Succesvolle bedrijven leunen vaak op één product of productlijn die extreem goed verkoopt en ook nog een hoge marge heeft. Vaak zijn deze bedrijven marktleider en kunnen ze door hun invloed op de bedrijfsketen het product goedkoop produceren en daarnaast het product tegen de hoogst mogelijke prijs verkopen. Capital IQ, 24/7 Wall St. onderzocht de S&P 500 bedrijven die op de consumentenmarkt een vlaggenschip hebben. iPhone staat op nummer 1, maar wat staat er nog meer in de top 7?
MarketWatch van Wall Street Journal heeft 25 juni 2013 de top 5 van de meest winstgevende producten in Amerika in een video gezet:
Hieronder vind je de top-7 van de meest winstgevende producten in Amerika. Met name de nummers 6, 5 en nummer 3 had ik persoonlijk niet verwacht. Blijkbaar zijn koffie, babyvoeding en energydrinks big business in Amerika.
7. Garmin nüvi
-
Marge: 15%
-
Inkomsten: $1.2 miljard
-
Marktaandeel: meer dan 50%
-
Branche: Consumenten elektronica (navigatiesysteem)
6. Folgers
-
Marge: 23.6%
-
Inkomsten: $2.3 miljard
-
Marktaandeel: 11.8% (U.S.)
-
Branche: Packaged foods and meats (koffie)
5. Enfamil
-
Marge: 24%
-
Inkomsten: $2.3 miljard
-
Marktaandeel: 15.1%
-
Branche: Packaged foods and meats (babyvoeding)
4. Coca-Cola
-
Marge: 25%
-
Inkomsten: $14.3 miljard
-
Marktaandeel: 41.9%
-
Branche: Soft drinks (frisdrink)
3. Monster
-
Marge: 26.7%
-
Inkomsten: $1.9 miljard
-
Marktaandeel: 37.2%
-
Branche: Soft drinks (energy drank)
2. Marlboro
-
Marge: 30%
-
Inkomsten: $19.0 miljard
-
Marktaandeel: 42.6%
-
Branche: Tobacco (sigaretten)
1. iPhone
-
Marge: 40%
-
Inkomsten: $80.5 miljard
-
Marktaandeel: 20.9%
-
Branche: Computer hardware (smartphone)
De verantwoording van het onderzoek vind je hier.
Nog een tip: deze producten hebben een hoge marge. Genoeg om mooie reclamecampagnes te bedenken. Een rondje langs bovenstaande websites geeft een leuk inzicht van waar Amerika zijn reclamedollars op in zet. Meer zeg ik niet. 🙂
Credits afbeelding: Andreas Kollmorgen (CC)
Ze hebben hopelijk wel geleerd van de koersval, je kan niet eeuwig op een product teren, je moet ook innoveren en nieuwe producten op de markt brengen, iets waar ze toch altijd goed in waren bij Apple.
http://www.innovatieboxburo.nl