De meest interessante onderzoeken van afgelopen week

21 februari 2016, 10:59

Daar is hij weer, ons overzicht met handige rapporten die recent gepubliceerd zijn. Met dit keer onder andere hoe retailers en merken apps gebruiken om de consument te bereiken, trends op het gebied van marketing automation, de effectiviteit en de toekomst van emailmarketing en hoe bedrijven conversie mislopen doordat ze verkeerd omgaan met potentiële leads.

Retail

Als je wilt weten hoeveel van de top 50 retailers een mobiele app heeft, hoe actief ze zijn met pushmessages, of wat de meest aanbevolen mobiele marketing campagnes zijn die de verkoop kunnen stimuleren, dan raden we je aan om het rapport ‘The State of Mobile Shopping Apps’ door te nemen. Je leest het rapport hier.

Marketing automation trends

Het Marketing Automation Trends Report van Ascend2 beschrijft de laatste trends op het gebied van marketing automation en hoe marketeers er mee aan de slag gaan en is hier te bekijken. Als je nog meer wilt lezen over Marketing Automation raden we je trouwens aan onze Special over Marketing Automation te lezen – mocht je dat nog niet gedaan hebben. Die vind je hier.

e-Mail marketing

De effectiviteit van je emailmarketing wordt gedreven door de kwaliteit van je contactlijsten. Een betere lijst betekent vaak een overall betere performance op al je marketing kpi’s. 70 procent van de marketeers geeft daarom ook aan dat het verbeteren van de kwaliteit van contactlijsten een topprioriteit is. In het B2B Email List Strategy Report lees je onder meer wat de de belangrijkste struikelblokken in dit proces zijn – en hoe je die voorkomt. Doe er je voordeel mee.

Ook Adobe kwam met een rapport op dit gebied. In hun rapport ‘Guide to Email Marketing: The Next Frontier‘ bespreken ze de toekomst van emailmarketing, wat het van marketeers en organisaties vraagt en geven ze tips en tricks op het gebied van personalisatie en event triggered emails. Als retargeting je ding is, kom je ook interessante content tegen in het rapport.

Customer Experience Management

De digitale revolutie heeft een duurzame relatie tussen organisaties en klanten op losse schroeven gezet. Immers, het internet is een virtuele winkelstraat, waar klanten 24/7 kunnen kiezen uit een enorm aanbod aan producten en diensten. Dat vraagt dus om nieuwe vormen van verbinding. Maar welke? Het antwoord is Customer Experience Management. Daar lees je alles over in deze whitepaper.

Lead-generatie

In de zesde Nationale B2B Leadgeneratie Benchmark van ProSpex en GO2Socialmedia lees je onder meer dat veel bedrijven conversie mislopen doordat ze koude leads onvoldoende opwarmen en op het verkeerde moment overdragen van marketing naar sales.

Enkele feiten uit het rapport:

  • Maar liefst 72% van de 250 onderzochte bedrijven draagt leads al na één contactmoment over van marketing naar verkoop.
  • Zes van de tien bedrijven hebben geen strategie om content in te zetten bij het opwarmen van relaties.
  • Zo’n 30% van de bedrijven analyseert het websitebezoek niet.

Dat kan beter! Als jij ook het ideale traject van lead naar order wilt ontdekken, lees dan het volledige rapport.

Cris Hake
marketeer bij Marketingfacts

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!