De ultra mobile device hype

2 maart 2006, 11:30

Afgelopen weken ontstond er een hype rondom de lancering van een nieuw Microsoft-device. Allereerste lekte via Digital Kitchen een filmpje uit van een mobile device waaraan Microsoft zou werken onder de naam Origami. Uiteindelijk bevestigde Microsoft het bestaan van het project Origami: “While Origami is a concept we’ve been working on with partners, the video you have seen is a year old and represents our initial exploration into this form factor, including possible uses and scenarios.” Door de bevestiging van Microsoft en de ontdekking van een Origami-site nam de hype nog meer toe, hetgeen Robert Scoble er toe bracht in een posting te pogen de hype wat te verminderen.

Recent is de datum op de Origami-projectsite van 2 maart gewijzigd in 9 maart en heeft ook Intel een teaser over een Ultra Mobile PC online gezet die op jawel 7 maart wordt onthuld. Ik denk dat het dit jaar wel een leuke CeBIT gaat worden 😉

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

9 Reacties

    punkey

    Ik snap niet wat de hype is. Het is toch gewoon een Tablet PC? Zo’n apparaat waar MS jaren geleden jammerlijk is mislukt. Nu is dat ding wat verhipt en gaat het wel werken?


    3 maart 2006 om 11:02
    evroekel

    Tja, MS heeft naar Apple gekeken en weet ook een hype creeren, maar misschien wel iets te veel. Overigens wel een verdomd lekker hebbedingetje 😉


    3 maart 2006 om 17:24

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!