De werking van zoekmachines

29 september 2004, 17:25

Search Engine Mediabureau Checkit heeft een whitepaper geschreven over de werking van zoekmachines. De paper is gebaseerd op een onderzoek dat Checkit in samenwerking met de Radboud Universiteit Nijmegen heeft uitgevoerd.

Uit onderzoek van de Nielsen Norman Group blijkt dat het v?nden van een website nog altijd de belangrijkste succesfactor is bij de vraag of een website door gebruikers wordt gewaardeerd. Om een website optimaal vindbaar te maken is kennis over de werking van zoekmachines essentieel.

In de whitepaper worden drie criteria behandeld aan de hand waarvan een zoekmachine een website al dan niet als relevant beoordeelt:

1. het resultaat van body indexatie

2. het gebruik van meta informatie

3. de relaties die een website heeft met andere websites

Met kennis over deze drie beoordelingscriteria kan de webmarketeer zijn website zodanig (laten) aanpassen dat hij optimaal vindbaar wordt bij zoekmachines. Dat zorgt voor een toppositie bij de zoekresultaten, voor meer kwalitatieve bezoekers en natuurlijk voor meer klanten.

Bron:

Persbericht Checkit

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!