Directeuren Media Markt ook uit de kleren

24 januari 2006, 12:41

Directeuren Media Markt ook uit de kleren

De Playboy-uitgave van november 2005 waarin vrouwelijke personeelsleden van Media Markt poseerden, was een groot succes. In een week tijd deelde het concern 125.000 exemplaren bij de kassa uit. Na de dames nu de heren.

In het januari-nummer van bizz gaan vestigingsdirecteuren van Media Markt uit de kleren. Het ondernemersblad brengt de foto’s bij een verhaal over de opmerkelijk snelle opkomst van de elektronicagigant. Deze bizz zal overigens niet worden verspreid bij de kassa.

De vier geportretteerde directeuren van de filialen in Heerlen, Middelburg, Rotterdam en Den Haag noemen onder andere de vrijheid die ze krijgen van het hoofdkantoor als ??n van de succesfactoren. Zo kunnen ze zelf de in- en verkoopprijzen en hun eigen assortiment bepalen. Door die gedecentraliseerde bedrijfsvoering kunnen de afzonderlijke vestigingen snel inspelen op veranderingen in de markt.

Bizz-hoofdredacteur Arjan Kors: “We zaten al langer te broeden op een verhaal over de bedrijfsformule van Media Markt. Ze hebben in een paar jaar tijd een enorm marktaandeel veroverd. Tijdens een borrel op de redactie ging het over het succes van die Playboy-actie van Media Markt. Toen kwam dus het idee op om ook de directeuren op de foto te zetten. Ik vind het enorm sportief dat ze bij Media Markt direct voor het idee te porren waren. Die directeuren hebben de grootste lol gehad bij de opnames.”

Het ondernemersblad bizz is een uitgave van Reed Business Information Het blad verschijnt maandelijks en wordt verspreid onder ondernemers en directeur-eigenaren van bedrijven tot 200 man personeel. De oplage is 175.000 exemplaren.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

7 Reacties

    Jacobien

    Ze hadden beter hun kleren aan kunnen houden…


    24 januari 2006 om 12:56
    media

    Haha, ik had het kunnen weten Jacobien! Ik denk dat Mireille de mannen heeft geselecteerd. O nee, die zit niet bij bizz maar bij zibb 😉


    24 januari 2006 om 13:02
    Petra de Boevere

    Jezus Maria, en ik sta deze maand in zo’n blad???? Terwijl ik het aanbod van de Playboy afsloeg 🙂


    24 januari 2006 om 13:39
    Ewald

    Zo mag ik het zien heren van Bizz. Prima stunt!


    24 januari 2006 om 18:37
    media

    Damn, ik sta er ook nog in. Gelukkig niet met foto dit keer 😉


    26 januari 2006 om 16:29
    Petra de Boevere

    Hahaha, je wou zeker niet uit de kleren? 🙂


    27 januari 2006 om 09:55
    Mark

    Wat een succes verhaal.. ondernemers met 270 man personeel, kan het nog sterker…

    Het zijn 270 kledingkastjes..met mensen die 3 uur per week werken ..

    Mediamarkt heeft gemiddeld 80 man personeel per winkel volgens Bizz..

    Deze 4 heren hebben blijkbaar de helft van het hele concern aan het werk…

    100.000 bezoekers per week is ook gewelig.. 7 dagen per week 10 uur open is dat het hele jaar door 24 bezoekers per minuut.. dit heb ik nog geen één MediaMarkt zien doen.. Dit is het Heeeeeeeele jaar door 24x een bezoeker per minuut..

    Ach ja wij Nederlanders zijn blijkbaar toch gek..we geloven alles.


    21 februari 2006 om 09:54

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!