Doe mee met het lezersonderzoek van Marketingfacts!

11 oktober 2013, 15:31

Je maakt ons heel blij én je maakt kans op een superduper extra-gratis Jaarboek!

We timmeren flink aan de weg met Marketingfacts. Dat durven we van onszelf te zeggen, omdat we de resultaten ervan zien in de cijfers: de groei zit er prima in. En daar zijn we jou heel dankbaar voor. Maar zoals jij ook wel weet: cijfers zeggen echt niet alles. Dus vragen we je om ons te vertellen wat we goed doen en wat nog een stuk beter kan. Dat duurt ongeveer 8 minuten (maar als je een beetje 'click-savvy' bent, red je het misschien wel in 7!). Daar krijg je veel voor terug. Sowieso voelt het goed, want zeg nou zelf: jij bent toch een behulpzaam persoon? En daarnaast maak je ook nog eens kans op een Marketingfacts Jaarboek! Dus vul vooral onze vragenlijst in!

De uitkomsten van dit lezersonderzoek, dat we uitvoeren met R2 Research, helpen ons te kijken op welke onderwerpen en andere zaken we ons moeten richten, in te zien waar we slecht in zijn, onszelf beter te leren kennen, etc. En als het goed is, ga je de resultaten daarvan dus binnenkort merken op Marketingfacts.

Dus laat weten wat je van ons vindt, ook als je niet blij met ons bent. We zijn je in alle gevallen eeuwig dankbaar!

Afbeelding: Travis Hornung (cc)

Bram Koster
Senior consultant bij Evolve

Ik werk als consultant bij Evolve, een bureau dat is gespecialiseerd in het verbeteren van de interne communicatie en interne processen met behulp van interne sociale media. Was voorheen hoofdredacteur bij Marketingfacts en betrokken bij o.a. Online Tuesday en NIMA.

Categorie

4 Reacties

    Marco

    Halverwege gestopt. Makers willen graag zo laag mogelijke respons denk ik.

    Bij uitstek geschikt om even in wachttijd in te vullen op mobiel, maar 4 keer te lang. Een kortere vragenlijst levert betere antwoorden en exponentieel hogere respons op.

    Misschien iets voor een artikeltje? 🙂


    13 oktober 2013 om 09:08
    bramkoster

    @Marco: dank voor je feedback. De vragenlijst is wellicht wat lang, maar we hebben dan ook al 3 jaar geen lezersonderzoek gedaan. We willen dus graag weten hoe wij en jullie ervoor staan!

    Misschien zijn we in ons enthousiasme wat doorgeschoten. Hoe dan ook jammer dat je bent afgehaakt. Mocht je nog suggesties hebben voor ons algemeen (dus niet qua lezersonderzoek), zijn die ook via andere kanalen welkom. Bijv. via redactie [apedinges] marketingfacts.nl.

    Dank!


    13 oktober 2013 om 14:14
    Marco

    @Bram. Sorry voor de wat kortaf reactie, maar te vaak ontvang ik vragenlijsten die “maar 15 minuten van mijn tijd” vragen, of die uit “maar 6 vragen” (met a t/m k) bestaan. Beter is minder vragen en liefst op 1 pagina, zodat de reposndent echt weet wat hij te doen heeft. Dan heb je een veel betere respons en dus meer waarde van je meting. Daar heeft iemand in het verleden vast wel eens een artikel over gepost 🙂

    Maar genoeg hierover, verder is MF voor mij een perfecte bron !!!


    13 oktober 2013 om 16:10
    bramkoster

    @Marco: no problem. We vragen met dat onderzoek om feedback en jij geeft feedback op dat onderzoek; alleen maar goed! 🙂

    We hebben ons willen inhouden qua vragen, maar dat is niet goed genoeg gelukt, kennelijk. Gelukkig zijn er flink wat mensen die het onderzoek wel afronden, want de resultaten zijn erg waardevol voor ons. Maar voor een volgende keer is het misschien wel een goeie optie om het onderzoek in tweeën te hakken of zo. Dat maakt het wat laagdrempeliger.


    14 oktober 2013 om 08:17

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!