Download nu onze special over Mobile
Jaren geleden hadden we het nog over de mobiel als het ‘second screen’, maar het is inmiddels allang het eerste scherm – en voor steeds meer mensen het enige scherm. Er zijn drie tot vier keer meer smartphones dan pc’s, ze worden vaker en op meer plekken gebruikt dan een pc en voor meer verschillende toepassingen. Praten over mobiel en desktop is net zo toekomstbestendig als praten over zwart-wit- en kleurentelevisie. De kansen liggen op het mobiele vlak, zoveel is duidelijk. En daarmee is het van enorm belang voor elke marketeer die mensen wil bereiken.
Merken moesten “even wennen” aan de opkomst van mobiel. Maar mobiele marketing is allang geen verlengstuk van online marketing meer, maar gewoon marketing. En dan ontstaat de vraag hoe het verder gaat.
Zo waren apps jarenlang de killerapp van de mobiel, maar worden ze tegenwoordig regelmatig doodverklaard. Onterecht, zo zul je lezen. En mobiel wordt cruciaal in het samenbrengen van on- en offline marketing, onder andere door de toepassing van beacons.
Kortom, mobiel is het speerpunt voor veel marketeers. Of het nou gaat om SEO, marktonderzoek of copywriting gaat: mobiel biedt uitdagingen en kansen. En je zult merken: veel adviezen zijn breder inzetbaar dan alleen mobiel. Ze gelden ook op desktop of in real life. Gewoon, omdat het belang van mobiel ervoor heeft gezorgd dat de verwachtingen van onze doelgroep zich snel hebben ontwikkeld – en dat zal zo blijven.
Duik in de Special over mobile:
Download ook…
… onze eerdere Specials:
Zakelijk zal het aantal e-mailberichten zeker niet afnemen omdat het formaat van een messenger niet voldoet. Ik zie wel steeds meer ondernemers die Whatsapp gebruiken om een kort bericht te sturen of een foto i.p.v. een screenshot. Een vriend zit in de autohandel en daar is het zelf “normaal” om via Whatsapp te communiceren (naast bellen).